Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Neposuzujte sociální média metrikami z devadesátek

Redakce MAM27. 3. 20179. 7. 2019

S marketingem sociálních médií si korporace i po letech často nevědí rady. Snaží se jej zařadit do kontextu ostatních disciplín, využívají k tomu ale nevyhovující marketingové škatulky z 90. let.

Marketing sociálních médií tvoří minimálně čtyři disciplíny: reklamně-analytická, komunitně-brandová, influencer marketing a zákaznická péče. Klienti až na velké výjimky procesně pojmou maximálně tři z nich. Je to dáno vnitřní strukturou jejich oddělení i schopností a zkušeností vedoucího manažera. Nejvíce celkové pochopení sociálních médií ovlivňuje to, jestli tato osoba přichází z prostředí PR, nebo z digitálního marketingu. Většina firem řadí oblast sociálních médií pod PR, čímž determinuje uchopení této oblasti jako platformy pro reputaci a zákaznickou péči. Ze strany digitálu má pochopení této problematiky také své limity. Manažeři z digitálu jsou podle našich zkušeností obecně adaptabilnější, dokážou potenciál sociálních médií lépe pochopit a umí vidět sítě komplexně, včetně PR aspektů.

Stejně devastující je také kompletní oddělení produkce obsahu od nákupu placeného mediálního prostoru na sociálních sítích. Nejde jen o to, že mediální nákup spravuje někde v Polsku síťová mediální agentura s nulovou motivací pro rychlou reakci. Chybou je už samotné dělení světa na placenou podporu příspěvků chápanou podobně jako “banner” a neplacený organický kvalitní obsah. S lidmi, pro které je snazší celý výkonový aspekt vytěsnit mimo oblast jejich zájmu, je pak jakékoliv nastavení cílů a měření výsledků skutečný oříšek.

Správné nastavení je přitom jednoduché. V čele sociálních médií má stát člověk, který chápe jejich roli od nejtvrdší analytiky po souvislosti PR a zákaznické péče.

Sociální média dobře fungují ve firmách, kde toto oddělení získalo oddělený status a tím i volnost. Třeba jako v KLM. Tam měla sociální média vlastní dedikovaný rozpočet a působila jako spojka mezi ostatními odděleními. Snáze se pak tvoří ucelený příběh značky, pomáhající ve výsledku jak budování brand awareness, tak i zvyšování prodeje.

Martin Ježek, managing director, Inspiro

×

Zpívánky nejsou automaticky divácký hit

Starší článek

Studenti vysokých škol si věří

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více