Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nechcete, aby se uživatel na vašem webu ztratil? Na přehledné stránce se to nestane

Redakce MAM20. 3. 20179. 7. 2019

Struktura webu a navigační prvky na něm se označují jako informační architektura. “Je důležitá z hlediska UX, aby uživatel našel na webu, co hledá. Pro SEO specialisty je důležitá zejména proto, aby byla stránka snadno čitelná vyhledávacími roboty, ale i pro link building,” vyjmenovává Adam Ježek, SEO specialista agentury GetFound.

Není radno ale podceňovat ani copywriting: “Vzpomínám na případ, kdy klient pojmenovával své služby svoz odpadu, protože svážel odpad k sobě. Zákazníci ale službu vyhledávali jako odvoz odpadu, protože chtěli smetí odvézt pryč,” uvádí Tomáš Kubina, interakční designér firmy MSD.

Zda vše na webu funguje, zjistíte z nástroje Google Analytics. Pokud návštěvníci plní stanovené cíle, mělo by být vše v pořádku. Pokud si ale chcete být jistí, odborník Ježek doporučuje udělat uživatelské testování nebo měření pomocí heatmapy.

Interakční designér Kubina doplňuje, že dobrým indikátorem špatně uspořádaného webu jsou dotazy na zákaznické podpoře na věci, které jsou přitom na webu uvedené.

Zeptejte se přímo lidí

Pokud tvoříte nový web nebo se rozhodnete uspořádání webu na základě datové analýzy změnit, můžete zkusit využít například techniky Card Sorting nebo Tree Testing.

“U Card Sortingu participanti výzkumu seskupují kartičky reprezentující stránky webu do skupin a tyto skupiny pojmenovávají,” vysvětluje interakční designér Tomáš Kubina z MSD.

V případě Tree Testingu dáte participantům úkol, například najít na webu letecké společnosti informace o pojištění zavazadel při cestě mimo EU. Pak jim za pomoci speciálního nástroje zobrazíte mapu stránek a sledujete jejich pohyb mapou, měříte čas a hodnotíte správnost splnění.

SEO specialista Ježek ale upozorňuje, že u webů, které svou informační architekturu změní, se mohou změnit i URL adresy, a firmy tak riskují ztrátu pozic ve vyhledávačích. Ideální je proto přizvat si ke změně odborníka.

Připadá si takto návštěvník vašeho webu?
Foto: Shutterstock

×

1. Internetová reklama v Česku má nový rekord

Starší článek

Mobil držíme v ruce pořád

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více