Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Když děti píšou pohádky pro děti

Redakce MAM27. 3. 20179. 7. 2019

Jak odlišit developerskou společnost od jejích konkurentů na trhu? V případě firmy Skanska Reality na to šla agentura Entre přes literární soutěž pro děti. Cílem bylo podpořit myšlenku, že domov nejsou jen čtyři stěny a Skanska Reality nestaví byty, ale vytváří domovy.

Developera inspirovaly výsledky výzkumů o příznivém vlivu čtení na rozvoj dětí. Knižní příběhy rozvíjejí dětskou fantazii, rozšiřují slovní zásobu i obecný rozhled a také zlepšují orientaci v oblasti vztahů a hodnot. Odborníci soudí, že vliv četby na osobnost a schopnosti člověka je významný. Skanska Reality vyšla z předpokladu, že chvíle, které rodiče, případně prarodiče, a děti společně stráví nad knížkou, dokážou upevnit jejich vzájemné vazby. Výsledkem je šťastná rodina s pevnými a hlubokými vztahy, tedy prostředí, kde z dětí mohou vyrůstat sebevědomí, ale zároveň empatičtí lidé s vysokými morálními hodnotami a širokým rozhledem.

Od čtení k psaní pohádek

Poprvé firma podpořila vztah dětí k pohádkám už v letech 2014 a 2015. Na pražských tramvajových zastávkách četli známí moderátoři a herci cestujícím pohádky. Ambice pro loňský rok už byla větší: v roce 2016 se z dětských čtenářů měli stát spisovatelé. Soutěž pod názvem Bambini litera byla založena na literární činnosti žáků prvního stupně vybraných škol. Jejich úkolem bylo napsat pohádkový příběh s tématem rodiny nebo domova. Děti si mohly vybrat, zda se do psaní pustí doma – samy, nebo s někým z rodiny -, či ve škole se spolužáky a učiteli.

V každém případě však šlo o to, aby malí spisovatelé zažili chvíle tvůrčího nadšení, aby se vydali do svého vlastního světa fantazie a cítili, jak jim pod rukama ožívá příběh. Pokud tyto okamžiky sdíleli se svými blízkými, byly o to cennější.

Příval pohádek

Základními cílovými skupinami byly rodiny (primárně matky dětí na prvním stupni základních škol), školy jako takové a samozřejmě hlavně samy děti od šesti do dvanácti let.

Kampaň měla několik etap. První, akviziční, zaměřená na seznámení cílových skupin se soutěží a probuzení zájmu, probíhala od března do konce dubna. Byla komunikována prostřednictvím OOH, on-line bannerů či inzerátů a PR článků v printových titulech se zaměřením na matky.

Dalšími kanály byly knižní záložky v síti prodejen Neoluxor, Facebook a také webové stránky Skanska Reality, jejichž návštěvnost od okamžiku zahájení kampaně stoupala.

Do 10. května 2016 přicházely pohádky, a to jak e-mailem, tak poštou. Ačkoliv soutěž byla primárně určena dětem z Prahy a středních Čech, pohádky dorazily nejen z celého Česka, ale dokonce i ze Slovenska.

Jednalo se o pilotní ročník, a tak očekávání vyhlašovatelů nebyla přehnaná. “Do knížky bylo třeba dvacet příběhů, doufali jsme, že tento počet naplníme,” říká Veronika Vanišová, media and marketing communication specialist společnosti Skanska Reality. A dodává: “Stále sílící proud pohádek nás proto překvapil. Nakonec jsme se dostali na 336 soutěžních příspěvků.”

První knížka od dětí pro děti

Dvacet nejlepších příběhů vybírala odborná porota složená ze zástupců Skanska Reality a agentury Entre pod vedením předsedkyně, spisovatelky Sandry Vebrové. Obrázky je pak doprovodila ilustrátorka Kateřina Žalská a na začátku srpna hotová kniha odešla do tiskárny. Současně s tím Skanska Reality svolala dětské autory vítězných příběhů a jejich rodiny do svého sídla v karlínském Corso Court, aby jim pogratulovala. Poté všichni hosté nasedli do autobusu a vyrazili do tiskárny, aby na vlastní oči viděli, jak tiskařské stroje chrlí jeden tiskový arch jejich knížky za druhým.

Archy si pak děti odnášely domů jako první nevšední trofeje z Bambini litera. Slavnostním zakončením prvního ročníku soutěže pak byla autogramiáda. V září se malí spisovatelé sešli v Corso Court znovu, aby svou knížku podepisovali.

Výtěžek z prodeje získala charita

Hotovou knihu Skanska Reality představila veřejnosti nejen na svém webu, Facebooku a v on-line kampani, ale také formou outdoorové reklamy. Každý, kdo si knížku zakoupil, tím přispěl na charitativní účely. Během 3,5 měsíce se prodalo celkem 710 knih. Výsledná částka 93 200 korun putovala organizaci Eda, podporující rodiny, v nichž vyrůstají děti se zrakovým postižením. Organizaci mimochodem vybrali sami dětští účastníci soutěže.

Na začátku byli malí čtenáři, kteří se s pomocí svých blízkých či kamarádů stali malými spisovateli. Jejich nadšení pro věc dalo vzniknout knize a výtěžek z ní pomůže opět dětem.

Skanska Reality se rozhodla úspěšnou soutěž zopakovat i letos. Developer navíc knihu využívá při svých eventech, setkávají se s ní návštěvníci Skanska Home Center a také potenciální i stávající klienti společnosti.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

×

Zpívánky nejsou automaticky divácký hit

Starší článek

Studenti vysokých škol si věří

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více