Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jak (ne)tendrovat vývoj mobilních aplikací u vývojářských firem

Redakce MAM13. 3. 20179. 7. 2019

Vezměme si modelový příklad – pro marketingovou kampaň potřebujeme mobilní aplikaci, která zajistí větší interakci s cílovou skupinou a otevře směrem k ní další komunikační kanál. To je obvykle dobrý nápad. Jak ale postupovat, když nemáme k dispozici in-house tým programátorů? Obvyklý postup je sepsat pár bodů zadání s kreativcem, který s daným nápadem přišel. Tím vzniknou funkční požadavky – aplikace umožní registraci, vyplnění dotazníku a jeho sdílení na sociálních sítích. IT oddělení přidá pár nefunkčních požadavků – aplikace musí běžet na všech typech telefonů a data bude ukládat do interního CMS od firmy XYZ. Nakonec právníci vytvoří podmínky, tj. přidají pár sankcí, platební milníky a klauzule o tom, že výběrové řízení je možné kdykoliv zrušit. Nyní nezbývá než tento dokument rozeslat do cca 10 firem a počkat si na nabídky. Obvyklý výsledek takového výběrového řízení je, že tři nejlepší firmy na poptávku vůbec neodpoví a zbytek zašle cenové nabídky v rozpětí 100 tisíc až 3 miliony Kč. Proč je tomu tak? Protože faktory, které zásadním způsobem ovlivňují cenu aplikace, nejsou v poptávce vůbec zmíněné. Ilustruji na detailu – onboarding (obrazovka při prvním spuštění aplikace) nemusí být přítomen vůbec, může být udělán jako statická obrazovka (náročnost jeden den práce), nebo jako interaktivní animace, kterou má např. aplikace Tapito (náročnost pět dní práce). A detaily jsou tím, co odděluje dobré aplikace od špatných, úspěšné od neúspěšných. Vytvořit ale kompletní technickou specifikaci obvykle není v možnostech zadavatele. V tom případě zbývají dvě možnosti – specifikaci si nechat sepsat od firmy, která k tomu má potřebné know-how, nebo využít tzv. iterativní vývojový model, který používají hlavně start-upy. Výhodou takového modelu je otevřené zadání, kdy vývojářská firma flexibilně reaguje na požadavky zadavatele či reakci uživatelů a je placena podle odpracovaných hodin. Vývoj zde není brán jako komodita s fixní cenou, ale jako služba. Jak tedy vybrat tu správnou firmu? Podle referencí a zpětné vazby stávajících zákazníků. Zbytek je totiž většinou irelevantní.

Josef Gattermayer, chief information officer, Ackee

×

Nejsou lidi. Copak reklama už není sexy?

Starší článek

Nároky na tisk obalů rostou. Němci je umožňují poskládat kompletně on-line

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více