Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Google: Pokud váš web nefunguje na mobilech, tři pětiny lidí z něj utečou ke konkurenci

Redakce MAM6. 3. 20179. 7. 2019

Minulý rok se v Česku 42 procent lidí pravidelně připojovalo na internet z chytrého telefonu minimálně stejně často jako z počítače. To je jeden ze závěrů, který vyplývá ze studie Google Consumer Barometer. Pro největší světový vyhledávač ji zpracovala společnost TNS na základě 625 tisíc rozhovorů s lidmi ze čtyřiceti zemí světa, včetně České republiky.

“V Česku se průzkumu zúčastnily čtyři tisíce respondentů,” uvedla pro MAM Daniela Chovancová, PR manažerka agentury Havas, která Google v Česku zastupuje.

Podle studie používá 58 procent Čechů chytrý telefon. Ještě před pěti lety to bylo jen 17 procent. To představuje nárůst v počtu chytrých telefonů o 241 procent. Co z toho ale vyplývá pro marketéry?

Mobilní web je pro firmy stále důležitější, protože uživatelé nechtějí čekat na načtení stránek. Celých 30 procent uživatelů požaduje, aby se stránka načetla během jedné sekundy, 18 procent uživatelů očekává, že se načte “okamžitě”. Uživatelé se také chtějí na stránkách jednoduše pohybovat. Firmy, které nejsou ochotny zákazníkům takto vyjít vstříc, mohou posléze hořce zaplakat nad svým nízkým výdělkem.

Ze studií Googlu totiž vyplývá, že 61 procent uživatelů raději půjde na stránku konkurenta, pokud narazí na web nepřizpůsobený mobilnímu zařízení. A téměř každý druhý uživatel se už na takovou stránku pravděpodobně nikdy nevrátí.

Mobil přináší konverze

S výsledky studie souhlasí i Radek Mikulka, brand manažer agentury Dobrý web. “Vidíme u klientů mentální posun. Už nás nestojí tolik úsilí přemlouvat je a vysvětlovat, jak je smartphone důležitý. Snadněji mobil dostáváme do středobodu on-line marketingu našich klientů.”

Poměrně čerstvou zkušenost s přechodem na responzivní verzi webu má Radim Stezka, marketingový manažer obchodu se streetwearovou módou Queens. Verzi přátelskou k mobilům spustil loni. “Hned v prvním měsíci po spuštění se konverzní poměr z mobilu zvýšil o 20 procent,” uvedl pro MAM. Podle jeho slov je momentálně poměr návštěvníků z desktopu a mobilů 50 na 50.

“Konverze máme převážně z desktopu, nákupy z mobilní verze však přibývají. Ale je to dané i naší cílovou skupinou, kterou tvoří převážně mladí ve věku 17-25 let,” podotýká k číslům Stezka.

Pokud chcete vědět, jak na mobilních telefonech obstojí váš web, Google doporučuje ho otestovat na webu Test My Site (testmysite.thinkwithgoogle.com). Výsledkem je analýza, jak přívětivá je vaše stránka vůči mobilním zařízením a jak rychle se načítá na mobilech i počítačích. Základní výsledky se zobrazí hned, podrobnější přijdou mailem.

Vyhledávač také doporučuje nastudovat si principy návrhů mobilních stránek a principy tvorby uživatelského rozhraní. Další věc, která vám může také pomoci, je analyzování typického chování uživatelů, kteří na váš web přistupují z mobilu.

Netváří se takhle uživatelé, když se dívají na váš web? 30% uživatelů požaduje, aby se stránka načetla během jedné vteřiny.
Foto: Shutterstock

×

Nova bojuje s Radiokomunikacemi o hybridní vysílání

Starší článek

Katalog reklamních agentur

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více