Google: Pokud váš web nefunguje na mobilech, tři pětiny lidí z něj utečou ke konkurenci

6. 3. 2017 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Minulý rok se v Česku 42 procent lidí pravidelně připojovalo na internet z chytrého telefonu minimálně stejně často jako z počítače. To je jeden ze závěrů, který vyplývá ze studie Google Consumer Barometer. Pro největší světový vyhledávač ji zpracovala společnost TNS na základě 625 tisíc rozhovorů s lidmi ze čtyřiceti zemí světa, včetně České republiky.

„V Česku se průzkumu zúčastnily čtyři tisíce respondentů,“ uvedla pro MAM Daniela Chovancová, PR manažerka agentury Havas, která Google v Česku zastupuje.

Podle studie používá 58 procent Čechů chytrý telefon. Ještě před pěti lety to bylo jen 17 procent. To představuje nárůst v počtu chytrých telefonů o 241 procent. Co z toho ale vyplývá pro marketéry?

Mobilní web je pro firmy stále důležitější, protože uživatelé nechtějí čekat na načtení stránek. Celých 30 procent uživatelů požaduje, aby se stránka načetla během jedné sekundy, 18 procent uživatelů očekává, že se načte „okamžitě“. Uživatelé se také chtějí na stránkách jednoduše pohybovat. Firmy, které nejsou ochotny zákazníkům takto vyjít vstříc, mohou posléze hořce zaplakat nad svým nízkým výdělkem.

Ze studií Googlu totiž vyplývá, že 61 procent uživatelů raději půjde na stránku konkurenta, pokud narazí na web nepřizpůsobený mobilnímu zařízení. A téměř každý druhý uživatel se už na takovou stránku pravděpodobně nikdy nevrátí.

Mobil přináší konverze

S výsledky studie souhlasí i Radek Mikulka, brand manažer agentury Dobrý web. „Vidíme u klientů mentální posun. Už nás nestojí tolik úsilí přemlouvat je a vysvětlovat, jak je smartphone důležitý. Snadněji mobil dostáváme do středobodu on-line marketingu našich klientů.“

Poměrně čerstvou zkušenost s přechodem na responzivní verzi webu má Radim Stezka, marketingový manažer obchodu se streetwearovou módou Queens. Verzi přátelskou k mobilům spustil loni. „Hned v prvním měsíci po spuštění se konverzní poměr z mobilu zvýšil o 20 procent,“ uvedl pro MAM. Podle jeho slov je momentálně poměr návštěvníků z desktopu a mobilů 50 na 50.

„Konverze máme převážně z desktopu, nákupy z mobilní verze však přibývají. Ale je to dané i naší cílovou skupinou, kterou tvoří převážně mladí ve věku 17-25 let,“ podotýká k číslům Stezka.

Pokud chcete vědět, jak na mobilních telefonech obstojí váš web, Google doporučuje ho otestovat na webu Test My Site (testmysite.thinkwithgoogle.com). Výsledkem je analýza, jak přívětivá je vaše stránka vůči mobilním zařízením a jak rychle se načítá na mobilech i počítačích. Základní výsledky se zobrazí hned, podrobnější přijdou mailem.

Vyhledávač také doporučuje nastudovat si principy návrhů mobilních stránek a principy tvorby uživatelského rozhraní. Další věc, která vám může také pomoci, je analyzování typického chování uživatelů, kteří na váš web přistupují z mobilu.

Netváří se takhle uživatelé, když se dívají na váš web? 30% uživatelů požaduje, aby se stránka načetla během jedné vteřiny.
Foto: Shutterstock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení