Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Dobrý textař nesedí v práci

Redakce MAM13. 3. 20179. 7. 2019

Už posedmé se v Praze konala konference Copycamp. Pořádající agentura H1.cz tentokrát za hlavní téma zvolila návod, jak poskytnout “první pomoc” reklamním textům.

“Nenuťte copywritera sedět v kanceláři,” apeloval Vladislav Bureš, copywriter Ogilvy One. Bureš považuje za častou chybu fakt, že firmy chtějí otextovat desítky produktů denně a copywriter často ani nemá čas se s produkty seznámit a osahat si je. “Pokud my sami nebudeme věřit svým produktům, zákazníky nepřesvědčíme,” podotkl.

Copywriter by podle něj měl velkou část své práce věnovat studiu produktů a najít to, v čem jsou nejlepší. Měl by se bavit s různými lidmi z firmy, zajímat se o proces výroby, hledat zajímavá data a interpretovat je zákazníkům.

“Řešil jsem problém, že můj syn měl kvůli používání plenek opruzeniny,” prozradil. Lékařka mu doporučila plenky značky Babylove, které na rozdíl od těch, co používal, opruzeniny nezpůsobují. “Pokud takovou informaci jako textař víte, můžete na ní postavit celou komunikaci,” doporučil.

Jako příklad firmy, která k psaní textů přistupuje dobře, zmínil společnost Sushiqueen, která se zabývá cateringem sushi pro firmy a jednotlivce. “Pokud Sushiqueen zavádí nějakou novinku, nechá copywriterovi doručit zásilku přesně tak, jak potom přijde koncovému zákazníkovi,” popsal. Text, který pak o produktu vznikne, nepopisuje jeho složení, ale celý zážitek.

Příliš kreativity textům škodí

Podle UX specialistky Violy Kratochvílové ze společnosti Picards, která se zabývá návrhem webových stránek, by text měl splňovat nějaký cíl. Firmy by se také měly vyhýbat tvoření textů jen proto, “aby na stránkách nějaký text byl”.

Jako příklad copywritingu, který neplní účel, vzápětí uvedla popisek outdoorové bundy Quiksilver v internetovém obchodě s oblečením Zoot.cz. “Cool” popis obsahuje informaci: “Prošívaná bavlněná podšívka vám bude příjemná na těle, i kdybyste vyšli jen v bundě nazí.”

Ji ale jako zákaznici zajímalo, zda je bunda určena na podzim, či zimu nebo zda v ní nepromokne. “Firma by si měla uvědomit, že nakupování outdoorového oblečení není jen požitek, ale částečně se jedná i o užitnou věc. Proto by popisek neměl být napsaný čistě hédonisticky,” uzavřela své doporučení.

Ve firmě Sushiqueen textař produkty nejen textuje, ale i testuje.
Foto: Sushiqueen

×

Nejsou lidi. Copak reklama už není sexy?

Starší článek

Nároky na tisk obalů rostou. Němci je umožňují poskládat kompletně on-line

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více