Cannes: Burger King je „marketér“!

20. 3. 2017 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výzva ke smíru se zavilou konkurencí, oznámení o tom, že váš oblíbený výrobek se přestane vyrábět, nebo testování hranic přátelství na Facebooku. To jsou jen některé z nápadů, za které americký řetězec Burger King dostane na festivalu Cannes Lions ocenění pro nejlepšího zadavatele reklamy vůbec.

Samozřejmě že hlavním důvodem pro udělení titulu Marketer of the Year 2017 je loňská novozélandská kampaň McWhopper, v níž BK vyzval konkurenční McDonald’s, aby zakopali válečnou sekeru a společně připravili dokonalý burger McWhopper. Konkurent na otevřený dopis nedokázal správně zareagovat a BK za projekt v Cannes dostal mimo jiné Grand Prix v kategoriích tiskové reklamy a využití médií.

V roce 1954 založená společnost ale v Cannes získala už celkem 76 cen, tu první v roce 1969. Loni BK zazářil nejen s McWhopperem, ale i s projektem #Whoisthekingburger. V něm reagoval na video McDonald’s, které mělo dokázat, že má ve Francii mnohem více restaurací než jeho konkurence.

Odveta BK využila prakticky stejnou kreativu, ovšem se zcela jiným vyzněním. Výsledkem bylo deset milionů zhlédnutí za cenu pěti tisíc dolarů a ve Francii větší zájem než o Oskara Leonarda DiCapria. Ale už 10 let před tím se řetězec BK a agentura Crispin Porter & Bogusky zapsaly do historie herního průmyslu, když vytvořily tři vlastní hry pro konzoli Xbox.

Jen dva roky poté byla využita relativně nová platforma Facebook. A to způsobem, který jejímu zakladateli Marku Zuckerbergovi zamotal hlavu, když uživatelům FB nabídli, že za každých 10 smazaných facebookových přátel dostanou zdarma jeden Whopper. Aplikace měla takový úspěch, že FB agenturu požádal, aby ji stáhla, protože počty smazaných nekorespondovaly s jeho obchodními záměry.

A to nejlepší na závěr. V roce 2008 dostaly BK a opět agentura CP&B zlatého Lva v kategorii Cyber za fenomenální projekt Whopper Freakout. V něm zachytily skutečné reakce stálých zákazníků na fiktivní oznámení, že hlavní stálice menu, jejich oblíbený Whopper, bude definitivně vyřazena z nabídky.

V roce 1954 založený Burger King získal za svou reklamu v Cannes od roku 1969 už 76 cen. Letos bude jmenován Marketérem roku.
Foto: Cannes Lions

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.