Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Víc než polovina FMCG zboží se prodá ve slevách. Jak dosáhnout toho, aby spokojení byli výrobci, prodejci i spotřebitelé? Cena musí odpovídat kvalitě

Redakce MAM13. 2. 20179. 7. 2019

Slevy se staly hlavním tématem letošního Retail Summitu. Proč se více než 50 procent spotřebního rychloobrátkového zboží v Česku prodá ve slevě? Je na vině vysoká koncentrace obchodních míst, či malá kupní síla obyvatelstva? Proč jsou slevy stále častější, ale i stále vyšší? Spousta otázek, spousta názorů, nicméně bez návrhů konkrétního řešení.

Možná stojí za to podívat se na tuto problematiku z pozic zainteresovaných skupin. Už jen proto, že každá z nich má úplně jiný cíl. Maloobchodníci slevy využívají ve snaze nalákat zákazníky do prodejen. Jejich komunikace je u nás v naprosté většině případů postavena pouze na výhodných cenách. Je logické, že čím větší nabídne maloobchodník slevu, aby odlákal nakupujícího od své konkurence, tím více si ujídá i z budoucích prodejů výrobků za běžné ceny. I proto se řetězce již několik let pohybují na hraně rentability. Nicméně spotřebitel očekává, že u tohoto maloobchodníka vždy najde tyto dobré nabídky. A proto se vrací.

Z pohledu výrobců jsou slevy nežádoucí. V prémiovém segmentu kazí image výrobku, všeobecně ukrajují z marží a profitů. Výrobci by ale měli slevy akceptovat a umět s nimi pracovat. Tedy připravovat svůj marketingový mix se zaměřením na cenu a na spokojenost zákazníka.

Spotřebitelé? Ti slevy milují. Český spotřebitel je pragmatický nakupující s limitovaným disponibilním příjmem. Má přehled, není líný si informace zjišťovat, porovnávat, dokonce si dojet kvůli výhodnější nabídce na vzdálenější místo.

Jak tedy dosáhnout win-win-win situace? Ta může být dosažena tržní rovnováhou. Nicméně maloobchodníci mohou kreativněji pracovat i s jinými marketingovými nástroji, než je cenová politika slev. Výrobci by měli akceptovat, že spokojený zákazník zisk vždy přinese, a nabízet kvalitu za požadovanou cenu, včetně porozumění, že i slevy mají vliv na to, jak spotřebitel interaguje s výrobkem a značkou.

A spotřebitelé? Ti se vždy adaptují rychleji než jakákoliv organizace. Ne všichni si ale uvědomují, že slevy jsou pro ně vlastně časožrouty a jakýmsi kompromisem ve výběru. Trendy životního stylu, stejně jako digitální média a nové technologie právě lpění na cenách v mnohém ještě víc vyvrací. Pravidlo ale zůstává: cena musí vždy odpovídat kvalitě.

Iva Welker, regional account director, Geometry Global

×

1. Babiš obvinil novináře z korupce, žádají omluvu

Starší článek

Češi věří sjezdovkám v cizině

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více