Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nejsledovanějším politikem na Facebooku je indický premiér. Porazil i Trumpa

Redakce MAM27. 2. 20179. 7. 2019

Nejsledovanějším politikem planety je indický premiér Naréndra Módí, kterého sleduje téměř 40 milionů uživatelů, což je zhruba stejně jako třeba počet fanoušků sledujících americkou popovou zpěvačku Britney Spears. Vyplývá to ze žebříčku, který zveřejnila PR agentura Burson-Marsteller. Podle analýzy je na Facebooku aktivních 87 procent předních politiků ze 193 členských zemí OSN.

V žebříčku chybí především Čína, kde je Facebook zakázán, anebo Švýcarsko, jehož bývalý prezident Ueli Maurer si sice profil v roce 2013 založil, po čtyřech měsících ho však zase zrušil.

Nejsledovanější politik na Facebooku Módí porazil nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, kterému nepomohlo ani to, že během loňské prezidentské kampaně se počet jeho fanoušků více než ztrojnásobil. Jeho osobní profil nyní sleduje necelých 20 milionů lidí. Pokud však Trumpovi současné tempo vydrží, v příštím roce by Inda Módího předstihl.

Obama je pořád digitální fenomén

Módímu a Trumpovi pomohla hlavně prezidentská změna ve Washingtonu. Barack Obama, který si profil založil již v roce 2007 coby senátor za stát Illinois, opouštěl letos v lednu prezidentský úřad s 54 miliony facebookových fanoušků.

Nejpopulárnějším příspěvkem loňského roku se stala fotka, kterou měl na svědomí právě bývalý americký prezident Obama. Se svou rodinou na ní přeje lidem šťastné Velikonoce. Přání získalo 3,2 milionu lajků, sdílení, komentářů a reakcí. Populární jsou také příspěvky, které se týkají dalších svátků, jako jsou Vánoce, Den díkůvzdání nebo ramadán.

Zaujala i Zaorálkova vánoční koleda

Agenturu Burson-Marsteller v tomto směru zaujal také český ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, který během Vánoc na svém facebookovém účtu zveřejnil video, v němž hraje na piano koledu Tichá noc.

Celkový vítěz žebříčku Naréndra Módí zvítězil také v počtu interakcí, které jeho příspěvky vyvolaly. Interakci chápe společnost Burson-Marsteller jako součet všech lajků, komentářů a sdílení. Na druhém místě se překvapivě umístil kambodžský premiér Samdech Hun Sen, který na Facebooku velmi často sdílí fotky se svou ženou nebo vnoučaty, přidává také příspěvky z dovolené, jež jsou mezi jeho fanoušky velmi populární.

Fotky se mezi politiky obecně těší velké oblibě. V loňském roce tvořily více než polovinu všech jejich příspěvků, na druhém místě byly s 22 procenty příspěvky obsahující nějaký typ odkazu. Méně využívaná pak byla videa a samostatné statusy. Čísla ze studie však ukazují, že právě poslední dva zmíněné druhy příspěvků mají u fanoušků největší odezvu. Nahrané video vyvolá průměrně 4847 interakcí, obyčejný status pak 3739. Fotka přitom nedosahuje ani hranice tří tisíc interakcí na příspěvek.

Největší nárůst sledujících uživatelů zaznamenala v roce 2016 filipínská vláda, jejíž profil nyní sleduje 70krát více lidí než před rokem. Mezi evropskými lídry zvítězil turecký prezident Recep Tayyip Erdogan.

Indický premiér Módí to se sociálními sítěmi umí. Na Facebooku má více fanoušků než Bill Gates, Madonna či kapela Guns N’ Roses. Porazil v tomto ohledu i amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Foto: Reuters

×

Kouzlo starých zpráv o internetu

Starší článek

Outdoor / únor 2017

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více