Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nejsi v tenisové špičce? Tak nás nezajímáš

Redakce MAM13. 2. 20179. 7. 2019

Česká tenisová jednička Tomáš Berdych vypadl po dlouhé době z elitní desítky a nyní mu patří až 12. pozice. Co to může pro českého hráče žijícího v Monaku marketingově znamenat?

Berdych může přijít o mnohem více než pouze o fanoušky. Může to znamenat pokles značky Tomáše Berdycha. Ať už chtějí či nechtějí, využívají toho či nevyužívají, každý světový sportovec a známá osobnost jsou samy značkou, která má vliv na část příjmů dané osoby a finance, jež se kolem osobnosti točí, a lze jejich hodnotu přepočítávat na peníze.

Hráči mimo desítku značky nelákají

Dokud byl Tomáš v top 10, přitahoval pozornost světových médií, vlivných sponzorů a nejznámějších světových značek, které by se přetrhly, aby se Tomáš stal tváří jejich produktů.

Vzpomeňme na jeho spolupráci se švédskou firmou H&M v rámci podzimní sportovní kolekce pro rok 2015. Tehdy se mluvilo, že měl Tomáš podepsat až pětiletou smlouvu, která mu měla přinést až čtvrt miliardy korun. V roce 2017, který zcela ovládají sociální média, si navíc osobnosti jako Tomáš mohou zvýšit hodnotu své značky počtem followerů na svých sociálních sítích.

Klienti hledají ambasadory

Stále více klientů nehledá pouze mediální tváře pro své produkty, ale takzvané ambasadory, kteří mohou zcela přirozeně promlouvat skrze své sociální sítě ke svým posluchačům a napřímo tak ovlivňovat cílovou skupinu.

Navíc takovéto společnosti jsou schopny ze svých marketingových budgetů ukrojit statisíce korun pro toto využití. Tomášova hodnota je v tomto ohledu velmi vysoká, jeho Instagram má 313 tisíc sledujících a Facebook více než 175 tisíc, to se ale každým dnem může změnit a s prohranými zápasy a propadem ve světovém žebříčku ATP bude naše tenisová jednička pro světové značky čím dál méně zajímavá.

Věřme ale, že se Tomáš brzy zmátoří a dostane se zpět na výsluní mezi elitní desítku.

Autor je ředitelem agentury Gong PR.

Tenista Tomáš Berdych se před dvěma lety stal tváří módní značky H&M.
Foto: H&M

×

1. Babiš obvinil novináře z korupce, žádají omluvu

Starší článek

Češi věří sjezdovkám v cizině

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více