Mobilních aplikací bychom se vzdali neradi

27. 2. 2017 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Více než tři čtvrtiny (79 %) internetové populace vlastní smartphone, častěji mladí lidé do 29 let. Devět z 10 majitelů má ve svém smartphonu staženou nějakou aplikaci, v průměru jde o 13 aplikací, většinou neplacených. Populárními jsou zejména aplikace umožňující aktivity na sociálních sítích (Facebook), hraní her (hlavně logických) a komunikaci (Messenger). Sociální sítě, komunikace, surfování na internetu a budík jsou nejčastěji využívané – více než polovina uživatelů je používá každý den.

Při stahování aplikace zohledňujeme zejména její praktickou potřebu, zábavu, kterou přinese, a danou kapacitu telefonu. Pro muže a mladé do 29 let je rozhodující i to, jak je moderní. Poskytnutí osobních údajů při stažení aplikace se nebrání dvě pětiny uživatelů, pětina je poskytne, pokud je pro ně daná aplikace opravdu atraktivní, a ostatní se rozhodují podle konkrétních údajů, které aplikace požaduje, nebo podle toho, jak budou údaje dále zpracovány (častěji ženy, lidé starší 45 let a vysokoškoláci). Muži a mladí do 29 let nemají častěji s poskytnutím svých údajů žádný problém. Dvě třetiny uživatelů stažených aplikací mají za to, že základní aplikace v telefonu by jim asi stačily, nicméně ty stažené jim výrazně zjednodušují život. Pro čtvrtinu z nich jsou pak již naprostou nezbytností. Méně často mají tento pocit lidé starší 45 let.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.