Kouzlo starých zpráv o internetu

20. 2. 2017 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Oslavili jsme pětadvacet let od chvíle, kdy se na pražském ČVUT naše země slavnostně připojila k internetu. Nebo přesněji – k InterNetu, jak se tehdy v médiích psal.

Ty staré zprávy o technologické novince mají svoje kouzlo. Vůbec se nepředpokládalo, že by internet mohl sloužit k něčemu jinému než ke komunikaci vědců, vlády a procházení medicínských databází. Stačí projít titulky v archivu. „Elektronické poště neodolal ani Bílý dům,“ hlásilo třeba tehdejší Rudé právo na začátku února 1994. „V USA je celostátně provozováno asi deset e-mailových sítí, pochopitelně s možností zasílat zprávy i z jedné na druhou,“ doplnil redaktor. Když internet pronikl ze stránek o IT do běžného zpravodajství, bylo to v rubrice Dálnopisem, kam spadaly krátké zprávy a kuriozity o dění v zahraničí.

O pár měsíců později však začal on-line experiment britského deníku Daily Telegraph. Každý den ráno noviny připravily bezplatný přehled zpráv a šéfredaktor mluvil o „vzrušujícím mostu do budoucnosti“. V zádech měl renomé prestižního listu s milionovým nákladem. Následovali ho proto i ostatní. Jenže na druhou stranu dorazili vyčerpaní a s bolehlavem. Co by stará média dala za to, kdyby internet zůstal na těch univerzitách… Ale pro ostatní by to byla škoda.

Filip Rožánek
šéfredaktor

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.