Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Klienti si chtějí hrát. Dopřejte jim to, ale pozor, aby herní zážitek nebyl slabý

Redakce MAM20. 2. 20179. 7. 2019

Jak zákazníky nebo uživatele aplikací a webů lépe zapojit a motivovat je k aktivitě? Cestou může být gamifikace, která aplikuje herní mechaniky v neherním prostředí, třeba i v tom marketingovém.

Z reklamy, komplexní zprávy nebo klientského procesu totiž šikovný designér může vytvořit hru, kterou si klient s chutí zahraje a bude se k ní dlouhodobě vracet. Důležité je uživatele vyzvat k nějakému zábavnému úkolu a následně jej kontinuálně odměňovat za jeho splnění.

Kromě zobrazeného postupu, který lidi motivuje k další aktivitě, pak mohou být odměnou i reálné benefity, třeba zákaznické body. “Věda o herním designu nám poskytuje celé vesmíry způsobů, jak člověka zabavit,” říká Tomáš Hrábek, kreativní stratég z agentury Symbio.

Herní design často pokulhává

“Když vidím pokusy o gamifikování, často to jsou jen bodovací systémy, odznaky a jiné mechanismy,” podotýká Tomáš Hrábek a dodává, že ačkoliv tyto atributy herního designu přinášejí do poskytovaných služeb určitou formu motivace, hluboce nepohltí. “Bodíky, progress bary a odznaky by měly být pouze kořením gamifikačních systémů,” vysvětluje kreativní stratég. Prim tak musí hrát zábavnost samotné hry.

Další překážkou je také podle Hrábka to, že se na daný segment nespecializuje dostatek marketingových specialistů. Gamifikace je přitom klienty často poptávanou složkou digitální komunikace.

Pokémon Go od Nintenda dotáhl gamifikaci k dokonalosti. Hra kromě šikovného obchodního modelu postaveného na mikrotransakcích láká lidi na určitá místa. Aplikaci tak využívají ve své komunikaci třeba nákupní centra.
Foto: Shutterstock

×

1. Tváří kampaně na Kodiaq je končící designér Kabaň

Starší článek

S mobilním telefonem rádi vstáváme

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více