Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Facebook se neustále mění, využijte toho pro svůj marketing

Redakce MAM13. 2. 20179. 7. 2019

Psal se rok 2011 a objevila se sociální síť Google+. Síť, která dostala do vínku předem stamiliony uživatelů. Byla krásná, čistá, nová, poučila se ze všeho špatného, čím tehdy oplývali dva nejdůležitější hráči Facebook a Twitter, a byla připravena dominovat. Byl to jeden z velmi důležitých momentů pro budoucnost Facebooku. Mark Zuckerberg nastoupil před své zaměstnance, pronesl prý plamennou motivační řeč, kanceláře se ověsily bojovými plakáty a vyrazilo se do zákopů. Legendy mluví o tom, jak rodiny zaměstnanců jezdily na oběd do kampusu, aby se vůbec se svými blízkými viděly.

Legendy možná přehánějí, ale Facebook zvítězil. A nebylo to proto, že by seděl, upíjel smoothíčko a čekal na výsledek. A rozhodně to nebyl poslední (ani první) boj – vzhledem k více než miliardě uživatelů, kteří se na Facebook připojují každý den a mohou se kdykoliv rozhodnout, že je něco baví víc. Což je v současné době a obzvlášť u mladé generace záležitost několika minut.

Z mého pohledu je až zarážející, jak pevnou pozici si dokázal Facebook svými službami vytvořit. A pořád se učí od konkurence a zkouší. Někde jsou výsledky naprosto jasné (například Facebook Live loni de facto smazal Periscope a další podobné služby z mapy), někde mohou být rozpačité (Facebook Paper), občas se dokonce stane, že to prostě nevyjde (Facebook Home). Ale zatímco veřejnost většinou za pár měsíců zapomene, Facebook ne. Poučí se a jde dál.

Nejnovějším tématem je neustálá snaha kopírovat Snapchat. Guardian dokonce přidání stories do Messengeru označil za již patnáctý krok kopírování od sociální sítě Snapchat. A za chvíli budete mít stories i v hlavní aplikaci. Ale Facebook vyhraje i tentokrát. Hlavní otázkou pro nás je, jak se nám nové funkce podaří implementovat do marketingových kampaní.

Upřímně věřím, že se nesmějete ani nenadáváte, natož abyste se děsili. Doufám, že sedíte u strojů a přemýšlíte, jak zrychlit a utéct konkurenci s nástroji, které vám Facebook přináší až pod nos. Tak do boje. Držím palce.

Eliška Vyhnánková, freelance manažerka sociálních médií

×

1. Babiš obvinil novináře z korupce, žádají omluvu

Starší článek

Češi věří sjezdovkám v cizině

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více