Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Co dnes brání prodeji nábytku na internetu? E-shopy Ikea a Kika provázejí omezení, která nejsou u velkých hráčů v e-commerce myslitelná

Redakce MAM6. 2. 20179. 7. 2019

Když v průběhu loňska spustila v Česku svůj (ne)e-shop Ikea, nechala se konkurenční nábytkářská značka Kika slyšet, že spustí nákupy na internetu v dohledné době také. Stalo se tak na konci ledna. Až příští měsíce ukážou, jak se dva největší hráči českého trhu v kategorii bydlení ujmou rolí tržních lídrů, které zaujímají v kamenném světě. Zatím ale jejich přístup k prodeji přes internet připomíná spíš lehké našlapování a mapování terénu před plnohodnotným vstupem na český a potažmo i evropský e-commerce trh. E-shopy obou firem totiž zatím provázejí nejrůznější omezení, která již dnes nejsou u zavedených českých e-commerce hráčů typu Alza.cz či Mall.cz myslitelná. V případě Ikey zmiňme třeba nemožnost platby zboží na prodejně, u Kiky zase omezené možnosti doručení zboží a nepřehledné ceny za dopravu. Pozorný zákazník narazí u e-shopu Kiky i na německy psané popisky nebo občasná přesměrování nakupujícího na rakouskou doménu kika.at. Zbytečné chyby, které se ale dají snadno a rychle napravit.

Pak jsou zde i objektivní překážky, které zatím prodeji nábytku na internetu ve větší míře brání. Od “interních procesů” přes opravdu náročnou logistiku až po nedostatečně rozšířené technologie na straně zákazníků. Jednou z nich je tzv. rozšířená realita (augmented reality), s jejíž pomocí ještě před nákupem snadno zjistíte, jak bude daný kus nábytku vypadat u vás doma. Toto řešení mají nabídnout nejmodernější smartphony s podporou Googlu teprve letos a hodně si od něj slibují vedle nábytkářů i další globální značky.

Prodávat postele, skříňky a kuchyně je prostě specifická věc. On-line nákupy nábytku zatím tvoří přibližně jen 10 procent obratů všech retailových hráčů v České republice, což znamená, že růstový potenciál je značný. Samotná Ikea ostatně již loni prohlásila, že “plnohodnotný” e-shop můžeme v Evropě očekávat “nejpozději v roce 2019”. U brandů Kika a Ikea je prodej v on-line světě hlavně příležitostí k významnému posílení jejich nevelkých podílů v oblasti e-commerce, kam vstoupily obě firmy mezi posledními z velkých obchodních řetězců s nábytkem v Česku. Spuštění vlastního e-shopu znamená tedy v obou případech teprve začátek dlouhé cesty.

Ondřej Klega, ředitel marketingu, Acomware

×

1. Cannes Lions přijímá přihlášky do soutěže

Starší článek

Valentýn je známý, ale 1. máj je tradice

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Astrid

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více