Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Češi nedají dopustit na Ikeu a Lidl, znovu získaly hlavní ceny v Obchodníkovi roku

Redakce MAM6. 2. 20179. 7. 2019

Nejoblíbenějším obchodníkem mezi českými zákazníky se počtvrté v řadě stala Ikea. Švédský řetězec s nábytkem se minulý týden stal absolutním vítězem čtrnáctého ročníku soutěže Obchodník roku. Dalšími vítězi v oborových kategoriích byly například Kaufland, Deichmann, Alza nebo Tank ONO.

Výsledky vzešly z rozsáhlého průzkumu agentury GfK. Hodnotila se při něm spontánní znalost značky (“top of mind”), zda v obchodě respondenti nakupují, jak často a jak jsou spokojeni se sortimentem, kvalitou a přehledností nabídky.

Zákazníci zároveň v internetovém a mobilním hlasování rozhodli o držiteli Ceny veřejnosti. Největší podporu u hlasujících měl Lidl. S počtem 66 475 hlasů porazil druhou Ikeu a třetí Tetu. Celkově letos odevzdalo svůj hlas 114 072 spotřebitelů.

Svaz obchodu a cestovního ruchu také vyhlásil Osobnost českého obchodu. Toto ocenění získává člověk, který podle organizátorů “výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnil sektor obchodu či jeho část”. Vítězem se stal Aleš Zavoral, zakladatel společnosti Alza.

Italský sýrový byznys z Moravy

Přes tisíc účastníků konference Retail Summit zároveň rozhodlo, že výroční cenu za nejlepší zákaznický zážitek získají prodejny La Formaggeria Gran Moravia. Rodinná sýrárna z Litovle je největším světovým výrobcem parmezánu a její koncept stylově zařízených obchodů podporuje smyslový zážitek z nákupu sýrů.

“Proč Italové vyrábějí sýry na Moravě? Protože spolu jsme fantastičtí,” řekl ve své prezentaci majitel Roberto Brazzale. Jak vysvětlil, prodejny budoval podle jednoduchého principu: díval se očima zákazníka a přemýšlel, jak mu zpříjemnit nákup.

“Láska k Česku, jeho lidem, historii a kultuře mě přivedla k projektu propojení české a italské kultury tak, aby se z každodenního nákupu potravin stal svátek pro zákazníky každého věku,” podotkl Brazzale. “Ani na to nepotřebuju iPhone,” pobavil publikum v narážce na předchozí debaty o důležitosti nových technologií a sbírání dat v obchodě.

Spolupráce sýrárny Brazzale Moravia s vlastním řetězcem prodejen umožňuje nabízet zákazníkům denně čerstvé mléčné výrobky dodávané přímo z litovelské sýrárny a také kompletní sortiment italských potravin.

Personál prochází pravidelným školením přímo v Itálii, a proto může zákazníkům poskytovat odborné a kvalifikované informace o původu výrobků a jejich správném použití, tipy na recepty, možné kombinace výrobků i další doporučení.

Konkurenty litovelské sýrárny byly ve finále Lidl (nominovaný za nový koncept prodejen) a Globus (navržený za přepracovanou podobu obchodu s restaurací na pražském Zličíně). Sýrárna je při hlasování publika suverénně porazila, vybrala ji naprostá většina účastníků Retail Summitu.

Princip výběru vítěze kategorie je tříkolový. Kombinuje expertní názor a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. Právě o nich pak hlasovali návštěvníci Retail Summitu.

Vítězové Obchodníka roku si převzali ceny na slavnostním večeru po skončení Retail Summitu.

Foto: Martin Šlechta

×

1. Cannes Lions přijímá přihlášky do soutěže

Starší článek

Valentýn je známý, ale 1. máj je tradice

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více