A/B testováním lépe pochopíte chování zákazníka. Nedá se ale využívat pokaždé

13. 2. 2017 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spoléhat se na to, že hned první vytvořená verze grafické podoby mobilní aplikace, webu nebo třeba i reklamní inzerce bude ta ideální, nemusí vždycky přinést ovoce. Řada reklamních i digitálních agentur tak v současnosti využívá takzvané A/B testování.

Výstupem tohoto testování jsou statistická data o tom, jakým způsobem ovlivňuje třeba grafická nebo textová podoba chování zákazníka. Respondenti při výzkumu vybírají z několika verzí tu, která jim třeba víc vyhovuje. S využitím statistických dat tak je možné dojít k poměrně přesným závěrům o tom, která verze zkoumaných variant má větší vliv na cílovou skupinu.

Příprava zabere čas

Ačkoliv se koncept výzkumu zdá být velmi snadný, není tomu tak. „Velkou část zabere definice toho, co a jak testovat. Pak následuje tvorba alternativních designů a samotný vývoj,“ říká Miloš Jašcur, technical lead mobilní divize z agentury Etnetera, která A/B testování využívá zejména při tvorbě mobilních aplikací. Proces tak může být finančně i časově náročný a obnáší několik kroků – od sběru dat, stanovení cílů a metrik až po využívání nástrojů pro následné analýzy výsledků.

Podle Jašcura může být další nevýhodou i to, že výzkum funguje jen pro některé specifické hypotézy, které lze přesně měřit. Nejedná se tak o univerzální druh výzkumu.

„A/B testování nám na mobilních aplikacích poskytuje možnost testovat různé hypotézy chování v mobilních aplikacích a následně aplikovat změny chování na reálné uživatelské báze,“ vysvětluje Tomáš Jašcur z Etnetery.
Foto: Shutterstock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.