Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

V Cannes zaboduje jen tisícina kampaní

Redakce MAM23. 1. 20179. 7. 2019

Kreativita v reklamě chce kuráž. Netradiční myšlenky a přístupy současně zvyšují riziko, že kampaň bude nakonec propadák. Úspěšné inovativní počiny ale nakonec vyčnívají nad ostatními a sbírají ceny. To byla ústřední myšlenka, která se linula konferencí Creativity Booster, jež do našeho hlavního města přivedla některé z porotců loňského ročníku největšího reklamního festivalu Cannes Lions.

“Kreativita je hodnota a značky vědí, že se vyplatí do ní investovat,” upozornil Rob Dembitz, ředitel korporátního rozvoje festivalu Cannes Lions. Dodal také, že dnes je standard kreativity velmi vysoko.

“Přihlášené kampaně mají pouze 0,007procentní šanci získat Grand Prix,” poukázal také. Není ovšem pravda, že vyhrávají jen nákladné kampaně, neexistuje korelace mezi mediálním rozpočtem a úspěchem v soutěži. Velký mediální budget kampaním prorazit nepomůže.

Technologie jen doplní nápad

“Úspěch začíná tím, že klient důvěřuje svojí agentuře. Pokud se do soutěže přihlásí příspěvek, jenž vznikl v kooperaci agentury a klienta, kteří jsou spolu více než 10 let, získávají dvakrát více lvů,” prozradil Dembitz. A na závěr svého vystoupení potvrdil, že nejdůležitější je pořád dobrý nápad, protože “technologie mohou k získání hlavního ocenění pouze pomoci”.

V tom se s ním shodla i porotkyně v kategorii Inovace v digitálu Kelsie Van Demanová, která zdůraznila, že úspěšné kampaně by měly mít technologický základ, ale technologie za nimi by měla být “neviditelná”.

Příkladem jedné takové kampaně je projekt švédského Úřadu na podporu cestovního ruchu s názvem Švédské číslo. Lidé z celého světa mohli vytočit číslo, které je spojilo s náhodným Švédem, včetně premiéra. Exekuce projektu byla mimořádně náročná, což ale volající nepoznal.

Další kampaní, která vyčnívala nad ostatními, byl počin amerického deníku New York Times, který umožnil milionu svých předplatitelů sledovat příběh tří dětí z Jižního Súdánu, Libanonu a Ukrajiny. Čtenáři tento projekt s hashtagem #NYTVR mohutně sdíleli na sociálních sítích. Současně se jednalo o názornou ukázku toho, že i novinařina se bude dál vyvíjet směrem k virtuální realitě.

Konference Creativity Booster byla součástí akce Cannes in Prague, kterou spolupořádaly společnost Lionhearted a agentura AdHackers.

Předplatitelé novin New York Times mohli zhlédnout film The Displaced, který pojednával o třech dětech v uprchlické krizi.
Foto: Cannes Lions

×

1. Skončily dva papírové magazíny o marketingu

Starší článek

Finanční poradenství již využila polovina

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více