Má řemeslo stále zlaté dno?

9. 1. 2017 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Většina Čechů si váží služeb řemeslníků, přičemž lidé dobře hodnotí především kvalitu odvedené práce. Celých 53 % populace uvádí, že za danou cenu řemeslníci dodávají dobrou, či dokonce výbornou kvalitu. Pouze 10 % lidí si myslí, že kvalita neodpovídá zaplacené částce.

78 % řemeslníků také vnímá, že si lidé jejich práce váží. Usuzují tak především z faktu, že mají u lidí dobrou pověst a jejich služby jsou dále doporučovány. Problém však vidí dnešní řemeslníci především v platovém ohodnocení. Šest z deseti řemeslníků má pocit, že ceny jejich práce jsou nižší, než by bylo odpovídající.

„Současné ohodnocení služeb řemeslníků je v České republice stále problematické. Z průzkumu agentury Ipsos přitom vyplývá, že pro zákazníky jsou kromě ceny důležité také spolehlivost, rychlost, zkušenosti řemeslníka či kvalita odvedené práce. Kvalifikovaní řemeslníci v naprosté většině splňují očekávání zákazníků,“ uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních firem a živnostníků ČR.

Příslib dobrého finančního ohodnocení řemeslníků by mladé lidi měl podle dvou třetin populace přilákat ke studiu řemesel. Odpovídající cena služeb však rozhodně nestačí. Nutné je motivovat školy k bližší spolupráci s firmami, aby pro mladé bylo řemeslo opět perspektivní, a zachovalo si tak své zlaté dno.

V případě zájmu o další informace pište na [email protected]. Zdroj: Výzkum pro AMSP ČR v rámci Roku řemesel, srpen 2016, on-line dotazování pomocí panelu agentury Ipsos – Populace.cz. Vzorek: 600 respondentů – reprezentativní vzorek obyvatel ČR 18-65 let, 101 respondentů – řemeslníci s IČO.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení