Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kupujete databáze a posíláte e-maily na vlastní pěst? Pozor na ztrátu reputace

Redakce MAM30. 1. 20179. 7. 2019

Mnoho firem řeší e-mailingové marketingové kampaně na vlastní pěst. Často si však neuvědomují, že rozesílání takových zpráv má vlastní pravidla a zákony. Kvantita na úkor kvality má negativní dopad. Složení adresátů, kterým posíláte zprávy, je nutné soustavně analyzovat.

Nedodržováním pravidel firmy ztrácejí u poskytovatelů e-mailových a internetových služeb takzvanou reputaci a snadno se ocitají na černých listinách doručitelnosti. “E-mail není web ani leták, je ho potřeba zvlášť optimalizovat,” říká Jakub Olexa, spolumajitel společnosti Mailkit.

“Reputace vaší e-mailové adresy, domény a IP adresy zásadně ovlivňuje doručitelnost zpráv. Je proto velmi důležité dbát na to, aby byla co nejvyšší,” vysvětluje Olexa a dodává, že pokud je reputace nízká, napravuje se velmi těžko a je to práce na několik měsíců. To může znatelně komplikovat provoz e-mailingových marketingových kampaní. “Zprávy posílejte pouze těm, kteří vyslovili jednoznačný souhlas a mají o ně nadále zájem,” apeluje Olexa.

Koupená databáze? Spíš trojský kůň

Často nakupované databáze kontaktů, které si klienti pořizují a vychvalují, jsou navíc řešením, které reputaci v listinách poskytovatelů snižuje. “Koupit databázi může jen úplný začátečník neznalý zákona. Nejenže naletí podvodníkům, od kterých koupí databázi s mizivou hodnotou, plnou neexistujících adres a spamových pastí, ale ještě poruší zákon,” upozorňuje na problémovost Olexa.

Spamové pasti mohou být uměle vytvořené nebo obnovené nepoužívané e-mailové adresy, které shromažďují zprávy a detekují rozesílače spamů. Často se v těchto databázích objevují. Jakákoliv databáze adresátů se tak musí pravidelně pročišťovat a je nutné ověřovat validitu adres.

Systém hodnotí třeba zájem adresátů o doručenou zprávu. Odmítnutí zprávy nebo odhlášení od přijímání zpráv není tak špatné, jako když je zpráva nahlášená jako spam, ale odesílatel nesmí zapomínat na to, aby takovou možnost adresátovi umožnil a aby byla dostatečně snadná.

×

Loňské skandály značek odhalily amatérismus

Starší článek

Ivana Dupalová: Český hostesing je na světové úrovni

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více