Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kdo ví, na čí straně je v kauze BMW pravda. Spousta lidí v tom ale má jasno. Tyhle rychlé soudy podpořila špatně vedená krizová komunikace

Redakce MAM9. 1. 20179. 7. 2019

Milovníci internetových aférek dostali dárek necelý týden před Štědrým dnem. Dění kolem údajné spolupráce youtuberů a dealera vozů BMW bavilo obyčejné lidi i marketingové odborníky až do Nového roku. Pravdy se jen tak nedopátráme. Něco si z toho odnést ale stejně můžeme…

První poučení zní “nepodceňujte youtubery”. Carrie Kirsten věnovala svému novému vozu dvě videa s celkovou sledovaností přes 900 tisíc. TVTwixx a Freescoot, které vypustily do světa mailovou korespondenci s úsměvnými podmínkami spolupráce, jsou dohromady za milionem zhlédnutí. K věci se vyjádřili i FattyPillow, jehož reakce měla 470 tisíc zhlédnutí, Peeetaaa s 255 tisíci zhlédnutí a řada dalších. Sledovanost těchto reakčních videí dělá další stovky tisíc zhlédnutí.

Češi mají aféry rádi a na sociálních sítích se jim daří. Aktuálně nikdo nedokáže říci, na čí straně je pravda. I přesto má spousta lidí jasno, jak to bylo doopravdy a kdo je ten špatný. Internetem se informace šíří závratnou rychlostí a uživatelé internetu inklinují ke stejně rychlým závěrům. Ze sociálních sítí pak kauza přešla do mainstreamových médií a z virtuálního prostoru i do reality.

Špatně vedená krizová komunikace ze strany dealera automobilů, který se k věci vyjadřoval jen minimálně, pak výše zmíněné rychlé úsudky jenom podpořila. Zasáhnout poté museli až odborníci, kteří na vlastní pěst hledali díry v prezentovaných důkazech. Jejich postřehy se však dostaly jen ke zlomku čtenářů, kteří se o věc zajímali hlouběji.

Dále: dealer rovná se značka. Ačkoliv se vše týkalo zaměstnance lokálního dealera německé automobilky, spousta lidí si mezi tyto dva subjekty dala rovnítko. Až bude BMW v budoucnosti řešit, kdo bude v ČR prodávat jejich vozy, divil bych se, kdyby na přetřes nepřišla i tahle vánoční aféra s youtubery. Prodeje asi neutrpí, ale prestiž ano.

Výsledné ztráty budou nakonec nulové. Veškeré dění může vypadat sebehůř, ale na celou kauzu se stejně za pár týdnů zapomene a prodeje značky to u nás výrazně neomezí. V tomto ohledu ještě není spotřebitelská angažovanost v Česku na úrovni té, kterou najdeme za oceánem, kde by podobné problémy mohly značce zlomit vaz.

Lukáš Bašta, head of content, The Hive

×

2. Americký Fox kompletně přebírá britskou Sky

Starší článek

Televize / prosinec 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více