3. Triky se slevami inspekce v podstatě netrestá

9. 1. 2017 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za loňský rok obdržela Česká obchodní inspekce 1650 podnětů od zákazníků, kteří si stěžovali na klamavé slevy. Ke kontrole a následným trestům ale podle Hospodářských novin z nich využila jen zlomek, přestože řada českých e-shopů v rámci sezonních výprodejů přikrášlovala slevy. Prodejci tak využili nepřesné definice zákonných pojmů, jako je „původní“ cena. Například e-shop Alza.cz lákal nakupující na parfém se slevou 76 procent z původních 2450 korun. Pokud by ale „původní“ cena reálně reflektovala nabídku na trhu, byla by třetinová. E-shopy se obviněním brání tvrzením, že se obvykle jedná o ceny doporučené distributorem nebo výrobcem zboží.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.