Za loňský rok obdržela Česká obchodní inspekce 1650 podnětů od zákazníků, kteří si stěžovali na klamavé slevy. Ke kontrole a následným trestům ale podle Hospodářských novin z nich využila jen zlomek, přestože řada českých e-shopů v rámci sezonních výprodejů přikrášlovala slevy. Prodejci tak využili nepřesné definice zákonných pojmů, jako je „původní“ cena. Například e-shop Alza.cz lákal nakupující na parfém se slevou 76 procent z původních 2450 korun. Pokud by ale „původní“ cena reálně reflektovala nabídku na trhu, byla by třetinová. E-shopy se obviněním brání tvrzením, že se obvykle jedná o ceny doporučené distributorem nebo výrobcem zboží.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).