Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Růžové brýle, které přinesly úspěch

Redakce MAM12. 12. 20169. 7. 2019

Do Thu Trang, sedmadvacetiletá Čechovietnamka, získala v anketě Křišťálová lupa nominaci v kategorii One (wo)man show.

Narodila se ve Vietnamu, ve čtyřech letech se odstěhovala do Česka, kde do 11 let vyrůstala na venkově v české rodině. Vystudovala gymnázium v Tachově a obor česko-německá studia a taky marketing a PR na Univerzitě Karlově. Pracuje jako happiness manager ve velké IT firmě.

Blogy píše od roku 2008, začínala na iDnesu. Loni si po roční pauze – “opustila mě múza” – založila na platformě WordPress vlastní blog Asijatka.cz. Už loni za něj získala nominaci na Magnesii Literu, letos dostala cenu pro mladé publicisty Novinářská křepelka.

“Psát jsem začala, když se spustila vlna osobních blogů Vietnamců druhé generace, kteří chtěli mluvit o životě vietnamské komunity v Čechách. Média jí tehdy nebyla nakloněná a já jsem chtěla, aby se víc mluvilo o vietnamské mentalitě a kultuře. Měla jsem nasazené růžové brýle a chtěla jsem psát o pozitivních věcech. Ani tak důležité věci, jako je integrace, by se neměly brát příliš vážně,” vysvětluje Trang.

Byl to možná právě její pozitivní přístup, který jejím rozsáhlým příspěvkům – tím prvním byla vietnamská svatba – zajistil velmi dobrou odezvu. Sama má dnes už dvojí občanství – česky prý mluví lépe než svou mateřštinou -, a vietnamskou komunitu tak pozoruje svým způsobem “zvenčí”.

Po přechodu na blog Asijatka změnila i formát. “Dřív jsem psávala dlouhatánské články. Teď píšu krátké příspěvky pro lidi, kteří jsou hodně na sociálních sítích,” říká. “To je dobrá otázka,” rozzáří se, když se ptám, zdali má i nějaký “obchodní model”. Na svém blogu se totiž důsledně vyhýbá jakékoliv reklamě, sponzoringu a “psaní článků na zakázku”.

“Chci lidem říct, aby se nebrali tak k******y vážně,” říká Trang a doslovně tak ilustruje svůj aktuální přechod od dlouhatánských textů ke kratším, ráznějším postřehům.
Foto: Matěj Stránský

×

Ortel nad Slavíkem: lidi estráda přestává bavit

Starší článek

Obsah pod Křišťálovou lupou. Co spojuje Avast a Jirku Krále?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více