Růžové brýle, které přinesly úspěch
Do Thu Trang, sedmadvacetiletá Čechovietnamka, získala v anketě Křišťálová lupa nominaci v kategorii One (wo)man show.
Narodila se ve Vietnamu, ve čtyřech letech se odstěhovala do Česka, kde do 11 let vyrůstala na venkově v české rodině. Vystudovala gymnázium v Tachově a obor česko-německá studia a taky marketing a PR na Univerzitě Karlově. Pracuje jako happiness manager ve velké IT firmě.
Blogy píše od roku 2008, začínala na iDnesu. Loni si po roční pauze – “opustila mě múza” – založila na platformě WordPress vlastní blog Asijatka.cz. Už loni za něj získala nominaci na Magnesii Literu, letos dostala cenu pro mladé publicisty Novinářská křepelka.
“Psát jsem začala, když se spustila vlna osobních blogů Vietnamců druhé generace, kteří chtěli mluvit o životě vietnamské komunity v Čechách. Média jí tehdy nebyla nakloněná a já jsem chtěla, aby se víc mluvilo o vietnamské mentalitě a kultuře. Měla jsem nasazené růžové brýle a chtěla jsem psát o pozitivních věcech. Ani tak důležité věci, jako je integrace, by se neměly brát příliš vážně,” vysvětluje Trang.
Byl to možná právě její pozitivní přístup, který jejím rozsáhlým příspěvkům – tím prvním byla vietnamská svatba – zajistil velmi dobrou odezvu. Sama má dnes už dvojí občanství – česky prý mluví lépe než svou mateřštinou -, a vietnamskou komunitu tak pozoruje svým způsobem “zvenčí”.
Po přechodu na blog Asijatka změnila i formát. “Dřív jsem psávala dlouhatánské články. Teď píšu krátké příspěvky pro lidi, kteří jsou hodně na sociálních sítích,” říká. “To je dobrá otázka,” rozzáří se, když se ptám, zdali má i nějaký “obchodní model”. Na svém blogu se totiž důsledně vyhýbá jakékoliv reklamě, sponzoringu a “psaní článků na zakázku”.
“Chci lidem říct, aby se nebrali tak k******y vážně,” říká Trang a doslovně tak ilustruje svůj aktuální přechod od dlouhatánských textů ke kratším, ráznějším postřehům.
Foto: Matěj Stránský
Podobné zprávy
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP
Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy
