Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nebojte se zpětné vazby. Profitujete z ní jako agentura i člověk

Redakce MAM19. 12. 20169. 7. 2019

V každém týmu občas bývá špatná nálada. Něco visí ve vzduchu a vy nevíte, co to je. Někdo brblá něco o plánování, jiný o dodání nekompletních podkladů. Odvrací to pozornost od projektu, klesá motivace lidí. V týmu to skřípe a vy vlastně moc nevíte, co s tím dělat. Když se do toho zamotáte, pravděpodobně se nakonec někdo urazí, stáhne se do ústraní nebo v týmu vyvoláte konflikt.

Od té doby, co jsme zavedli týmový feedback, si v agentuře od takových situací umíme pomoci. Feedback je osvobozující způsob, jak vyčistit vzduch mezi námi i v našich hlavách. Řešíme díky němu problémy v interních týmech i nedorozumění s klienty, udržujeme plynulou komunikaci, a tedy i očekávání klientů a jejich výslednou spokojenost.

Stěžejní je formulace feedbacku – pozitivního i negativního. U pozitivního je to jednoduché, začínáme slovy “Líbí se mi, že…” a vyzdvihneme pozitiva. Opačný feedback ale není dobré začínat negací. Osvědčilo se nám: “Přál bych si, aby…” a navzájem se směřujeme ke zlepšením tam, kde vnímáme, že jsou třeba.

Veškerá zpětná vazba pak v důsledku představuje přínos. Zjišťujeme, v čem jsme dobří, a odhalujeme, v čem se můžeme zlepšovat. Učíme se přiznávat své chyby, aniž bychom si je vyčítali.

Při jednom projektu mi v rámci feedbacku kolegyně řekla, že zbytečně zveličuji problémy, které nás brzdí v práci, namísto toho, abych se vrhla na jejich řešení. “Je to demotivující, zvládat problémy je přece naše práce.” Když jsme na následujícím projektu pro nového klienta narazili na technická omezení, měla jsem chuť protočit oči v sloup. “No tak to musíme vymyslet jinak, ne-” odpověděla jsem. Kolegyně přitakala, že přesně tak to musíme dělat. Věděla, že si pamatuji, co jí vadilo, a že se snažím takových reakcí vyvarovat. Díky tomu, že jsme k sobě upřímní, se nám spolu dobře pracuje a ve výsledku z toho profitují i naši klienti. Nebojte se přijímat svoje chyby. Maximálně zjistíte, že už je znovu nechcete dělat, a začnete se zlepšovat. Ve své práci i v tom, jak ji děláte.

Viktorie Del Maschio, UX designer, 2Fresh

×

1. CS Cargo a AMI získaly ocenění na EEA 2016

Starší článek

Kosmetika byla nejčastějším dárkem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více