Marketingový závod na železnici nabírá rychlost. Konkurence vstoupila na další tratě

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jak České dráhy, tak jejich konkurenti zároveň navyšují počet nabízených spojů. „Železniční doprava se po vstupu konkurenčních dopravců na klíčové tratě stala jedním z nejvíce konkurenčních odvětví na českém trhu,“ podotýká Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí společnosti RegioJet.

„Dá se říci, že prakticky oslovujeme veškerou populaci,“ říká k marketingové strategii Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah. Podle něj má národní dopravce čtyři hlavní činnosti, které se snaží komunikovat: mezinárodní spoje, vnitrostátní cestování, podporu jízd vlakem u mladé generace a aktivity zaměřené na širokou veřejnost.

Podle Šťáhlavského dopravce nasadí koncem prosince do televize kampaň s poděkováním za přízeň cestujících v letošním roce. Samostatné speciální aktivity ke zvýšené konkurenci na lukrativních tratích ale nechystá.

Dráhy také dohánějí marketingové aktivity na sociálních sítích jako Facebook, Instagram nebo YouTube, kde dlouho nebyly oficiálně přítomny a informace suplovaly fanouškovské stránky.

Obratné PR nahrazuje kampaň

RegioJet Radima Jančury se v návaznosti na nedávnou změnu jízdního řádu snaží informovat právě o nových spojích na trase Praha – Brno – Břeclav – Bratislava / Staré Město u Uherského Hradiště. Využívá outdoorové reklamy na nádražích (zejména těch, kam nově jezdí), spoty v jihomoravských rádiích a bannerové kampaně cílené regionálně na jižní Moravu. Nechal natisknout také informační letáky, zadal inzerci do regionálního tisku a používá své interní marketingové nosiče, jimiž jsou časopis Žlutý, obrazovky v autobusech nebo newslettery pro majitele kreditových jízdenek.

Velký význam má aktivní komunikace s novináři. „Ta z velké části díky silné odezvě v médiích podporuje a někdy částečně i supluje reklamní nebo marketingovou kampaň,“ dodává Aleš Ondrůj.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.