Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jana Barbati Chadová: Baťa chce být globální, ale čistě evropskou značkou. Její srdce je v Česku

Redakce MAM12. 12. 20169. 7. 2019

Mezinárodní manažerský tým pod vedením Tomáše Archera Bati má za sebou náročný rok, jenž šéfka marketingu Jana Barbati Chadová s úsměvem označuje za malou “vývojovou evoluci”. Zatím ani ne desetičlenná skupina, která své centrum Bata the Brand usadila na pražské Václavské náměstí, se mílovými kroky ubírá k naplnění svého cíle: změnit vnímání značky Baťa a sjednotit dosud roztříštěnou komunikaci na jednotlivých světových trzích.

Svůj globální tým Bata the Brand jste v Praze založili v létě na konci loňského roku. S jakými cíli jste jej stavěli?

Chtěli bychom značku Baťa směrovat daleko více k brandovému pojetí byznysu než retailovému, jak ji mnohde lidé vnímali. Jsme především výrobcem obuvi, ne velkoobchodem. Baťa byla vždy mezinárodní, ale ne globální značkou. Zákazníci od Madagaskaru přes Francii až po Indii ji vnímali vždy za tu svou, za svůj regionální řetězec s obuví. Mělo to samozřejmě i své výhody, ale přišel čas bavit se daleko více o značce než o konceptu obchodu. I komunikace byla dosud hodně roztříštěná a postrádala jakoukoli konzistenci.

Kudy tedy vedly vaše první kroky k práci na repositioningu značky?

S reklamní agenturou McCann Prague, která se bude podílet na tvorbě globálních kampaní Bati, jsme společně vytvářeli marketingovou strategii a vizuální identitu značky. Zároveň jsme si samozřejmě potřebovali definovat naši primární cílovou skupinu. V komunikaci se zaměříme zejména na ženy, protože jsou velmi emocionální a responsivní cílovou skupinou. Nezapomínáme ale ani na muže a děti. Na všech trzích, kde působíme, tak oslovíme především aktivní, mladé maminky. Jako globální brand pak samozřejmě budeme citlivě přistupovat k různým společenským lokálním aspektům. V zásadě se však budeme profilovat jako evropská značka.

Což se v komunikaci projeví jak?

Televizní spot se natáčel v České republice, focení globální umbrella kampaně proběhlo v listopadu v Barceloně. Máme evropské modelky a modely, jednotlivá regionální zastoupení Bati si už nebudou dělat vlastní fotoshouting. V kompetenci lokálních trhů zůstane jen výběr mediální agentury a návrh mediaplánu, vizuální styl však bude od příštího roku již jednotný, evropský pro celý svět.

Kdo / co bude hlavním protagonistou a motivem nové reklamy Bati?

Hlavním protagonistou bude vždy obuv. Náš dvorní fotograf, Pavel Hejný, aplikuje styl focení v nízkém úhlu, kdy hlavní pozornost by měly upoutat boty. Zároveň je zde podstatný příběh, který si každý z nás může sám rozvinout z ústředního motivu kampaně “Me & comfortable with it”. Znamená to, že ať jste, jaký jste, jste s tím v pohodě. Rádi bychom tím pomohli šířit pozitivní přístup nás samých k sobě a bořili stereotypy.

Uvidíme v kampaních populární osobnosti či známé tváře blogerů a youtuberů?

Uvažujeme o tom, náš koncept k tomu přímo vybízí. Kromě přípravy nadlinkové kampaně se intenzivně věnujeme strategii a obsahu komunikace značky na sociálních sítích a hledáme relevantní lokální ambassadory. Důležitou novinkou od příštího roku bude i to, že začneme celosvětově využívat kompletní balíček služeb od Socialbakers. Výkonnostnímu marketingu věříme.

A novinky v in-store komunikaci?

Chtěli bychom například pracovat se zvukovou identitou značky, více pracovat s hudbou a budovat i jedinečnou vizuální a emocionální “consumer experience”.

Jana Barbati Chadová, Head of marketing, Bata the Brand Worldwide

Má dlouholeté zkušenosti na poli mezinárodního marketingu. Přestože většinu profesního života strávila v prostředí automobilového průmyslu, přechod ke společnosti Baťa pro ni byl přirozenou volbou. Narodila se v Praze, ale cítí se být světoobčankou, hovoří plynně pěti jazyky. Má vášeň pro digitál, technologie a módu.

Globální tým “srdcařů”, jak je nazývá Jana Barbati Chadová, nyní sídlí v 6. patře obchodního domu Baťa. Vývojová centra produktů se v roce 2017 sloučí do jednoho se sídlem v italské Padově.
Foto: Lukáš Bíba

×

Ortel nad Slavíkem: lidi estráda přestává bavit

Starší článek

Obsah pod Křišťálovou lupou. Co spojuje Avast a Jirku Krále?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více