Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Tohle internetové rádio si poslechly čtyři tisíce lidí. A to byste nevěřili, co při tom dělali

Redakce MAM21. 11. 20169. 7. 2019

Donedávna bylo snem každého kreativce natočit alespoň minutový rádiový spot. V agentuře WMC/Grey se nám svým způsobem podařilo splnit si tenhle sen hned 1740krát. Pro kampaň značky Jika jsme totiž natočili zatím 29 hodin zvukového záznamu. Tedy 1740 minut materiálu, který tvoří obsah prvního měsíce provozu Radia Bubble, internetového rádia určeného speciálně k úklidu koupelny.

Bude to někdo poslouchat?

Vše začalo briefem na novou kampaň na produkty Jika, které usnadňují úklid v koupelně. Od speciálních povrchů skel ve sprše až po toaletu, bez oplachového kruhu. Když Jika usnadňuje úklid svými produkty, mohla by to samé dokázat svou kampaní, řekli jsme si. Proto jsme přišli s návrhem vytvořit vlastní rádio určené speciálně k úklidu.

Samozřejmě že se teď nabízí pochybovačná otázka: “A bude to někdo poslouchat?” Ale z průzkumu před spuštěním kampaně vycházelo, že velká část žen si úklid poslechem hudby či mluveného slova zpříjemňuje. A první měsíc provozu rádia hlásí slibná čísla. Přes 4000 lidí poslouchalo rádio celkem 2680 hodin (což je v přepočtu 111 dní). Posluchač tedy s rádiem stráví v průměru 40 minut. A ať už při tom uklízí či dělá cokoliv jiného, tráví tento čas se značkou Jika.

Začínali jsme na 30 pořadech. Z nich jsme vybrali nejposlouchanějších osm, které by mohly mít úspěch u posluchaček a opravdu by se u nich dalo dobře uklízet.

Lidi chtějí mluvené slovo!

A pozor, nebáli jsme se vsadit na mluvené slovo. Toho je hodně a podle dosavadních výsledků dobře skóruje. Mezi tři nejposlouchanější pořady patří audioknihy českých autorů pod názvem Knihomolka, komentované hudební mixy Čistotéka a Filmová sprcha Kamila Fily.

Technicky jsme vysílání postavili na vlastním řešení. Aktuální pořad se sepne ve chvíli, kdy si stránku načtete ve svém prohlížeči. Díky tomu jsme mohli naše rádio modifikovat jako jakoukoliv jinou microsite a dovolit si FE grafiku podle libosti.

Máme tedy internetové rádio s poslouchatelným obsahem. Kde je ale produkt? Program je proložen produktovými 20vteřinovými spoty, které nám připomínají, že díky jejich pořízení půjde úklid koupelny ještě snadněji. Své místo mají i bannery na webu Radiobubble.cz. Zde jsou produkty komunikovány přímo. Nejlepší ale je, že při poslechu rádia a pochopení jeho obsahu je s posluchači Jika vlastně každou vteřinu.

Provoz rádia je plánovaný na tři až čtyři měsíce. Poslechovost s každým týdnem roste. Pokud dosáhne stabilních čísel, je možné, že Jika kampaň bude ještě prodlužovat.

Vytvořili jsme nový kanál pro brandovou komunikaci. Dnes má svůj Facebook i YouTube kdekdo. Vlastní stanici zatím pouze Jika. Je to nesmírně zábavný projekt. Nejen k poslechu. I jeho tvorba byla velká zábava.

Autor je kreativním ředitelem agentury WMC/Grey.

Facebook a YouTube má každý. Jika nabízí vlastní rádio. 
Foto: WMC/Grey

Filmová sprcha kritika Kamila Fily je jedním ze tří nejposlouchanějších pořadů na “úklidovém” Radiu Bubble.
Foto: WMC/Grey

×

1. Změny ve VLM: Hanáková končí, přichází Skřivánek

Starší článek

Super koncept je radost rozpracovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více