Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Svátky mrtvých v sobě skrývají kouzlo pro každého kreativce

Redakce MAM7. 11. 20169. 7. 2019

Je noc. Dívám se na vydlabanou hororovou dýni a říkám si, že děti odvedly dobrou práci. Trochu se bojím. Taky se trochu bojím smrti. O to hůř, když člověk ví, že jednou ta zubatá přijde a rozhodně si se mnou nevymění roli, jak o tom zpívá Kato. Ale co bych to byl za kreativce, abych nepřemýšlel, jak se s tématem zajímavě vypořádat. Moje první setkání s dobrou reklamou na smrt proběhlo na festivalu v Cannes, kde bylo v rádiu chvíli ticho, pak komentář “Takhle zní pohřeb za 5000 dolarů”, pak zase ticho a po něm voiceover: “A takhle zní pohřeb za 500 dolarů”. A byl z toho zlatý lev. U nás do toho po letech mrtvolného ticha šlápli lidé okolo portálu Moje smrt. Můžete si tam sestavit seznam pohřebních přání: že chcete do rakve v žabkách, mají vám zahrát Send Me An Angel od Scorpions, a napsat, komu odkazujete oblíbenou verneovku. Stránka přirozeně motivuje k přemýšlení o smrti bez chmur, podporuje kreativitu a výsledná přání si můžete uložit na serveru nebo poslat přátelům, kteří by o nich měli vědět. Také nové metody pohřbívání už mají své start-upy. Tři holky z webu Kekořenům.cz vytvořily Les vzpomínek, kde můžete popel svých milovaných uložit ke kořenům vysokých stromů. Nebožtík se symbolicky propojí se stromem, který můžete navštěvovat a věnovat mu třeba slušivé památeční krmítko pro ptáky. Žádný náhrobek, žádná urna v šatníku ani žádný popel v řece – ale ani to vám nikdo nebude vymlouvat. Je potřeba si přiznat, že Češi budou svůj svátek zesnulých vždy prožívat komorněji než Anglosasové svůj rozpustilý Halloween. Ale v dušičkové kreativitě jsou před celým světem nejdále Mexičané. Jejich Den mrtvých je záhrobní šílenství oslavující nesmrtelnost. Zakousnete se do rakve z čokolády nebo marcipánu a tančíte a pijete až do rána. Možná se vám téma smrti jeví neuctivé nebo morbidní, ale čím víc se o něm budeme bavit, tím méně se budeme smrti bát. A my agenturníci konečně budeme moci vymýšlet nesmrtelně dobré kampaně na nové služby. Pak se všichni sejdeme tam nahoře a budeme se tomu smát. Nebo ty pak budeš vlčice a já vlk?

Petr Vlasák, kreativní ředitel, Comtech

×

Televizní reklamy výrazně ovlivňují spotřebu alkoholu u teenagerů, dokládá studie

Starší článek

Televize / říjen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více