Super koncept je radost rozpracovat

28. 11. 2016 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Skutečně funkční komunikační koncept dnes nemůže být vázán na jeden mediatyp. Třeba Grand Prix v kategorii Print z letošních Cannes Lions byl otevřený dopis Burger Kingu značce McDonald’s vyzývající, aby spolu udělali ikonický burger Whopper. Ale z toho, co začalo jako tisková reklama, se vyvinul zábavný „souboj“ dvou značek, který se rozlil do všech možných formátů. Skvělý koncept poznáte podle toho, že ho jde snadno rozpracovat do řady formátů, jako jsou plakáty, direct marketing, digitál, social nebo PR, vysvětlovali v Praze Dries de Wilde a Milton Elias, porotci letošního festivalu Cannes Lions, kteří tady v lednu vystoupí na akci Cannes Booster.

Dries de Wilde je kreativní ředitel belgické agentury Duval Guillaume, Milton Elias je zase head of mobile & tech futures v britské mediálce OMD. Jejich lednovým úkolem bude na akci – kterou pořádá společnost Lionhearted Reného Ježe – přiblížit českým marketérům a kreativcům nejen některé z oceněných kampaní, ale i jak funguje „celý ten obří cirkus“ a co na poroty v Cannes zabírá.

„Reklama, která mě má oslovit, musí nést nějakou podstatnou informaci nebo být prostě velmi zábavná a velmi dobře provedená. Také bych měl mít pocit, že zrovna něco takového bych chtěl udělat já pro svého klienta,“ vysvětluje de Wilde.

Eliasovi se třeba hodně líbila indická – a bronzem oceněná – kampaň, v jejímž rámci agentura přidělala kravám na krky staré mobilní telefony, aby tak mohla monitorovat pohyb těchto posvátných zvířat, která ovšem často způsobují zácpy nebo rovnou dopravní nehody. „Na jednu stranu je to velmi lokální záležitost, ale je taky velmi inspirativní, takže si určitě zasloužila ocenění. Z jiného konce světa se mi třeba velmi líbila kampaň na podporu Opery v Sydney. Ta trpí tím, že ji každý zná a chce se před ní vyfotit, ale málokdo už jde dovnitř a zajímá se o její program. Pomocí mobilů a Instagramu cílili na lidi, kteří se fotili před operou, a zvali je personalizovaně dovnitř,“ přibližuje některé ze zajímavých kampaní Elias.

De Wilde ještě připomíná kampaň švédského úřadu na podporu turistického ruchu, v jejímž rámci jste mohli odkudkoliv ze světa a v kteroukoliv denní dobu volat na švédské číslo, na kterém si s vámi u příležitosti oslav stého výročí uzákonění svobody projevu ve Švédsku až hodinu povídal jeden z 15 tisíc dobrovolníků.

„Když tohle dokáže nějaký úřad, musí to umět i značky,“ povzbuzuje de Wilde. A víc se dozvíte na lednovém Cannes Boosteru.

Porotci Milton Elias a Dries de Wilde marketérům a kreativcům v lednu přiblíží to nejlepší z letošních Cannes Lions.
Foto: Jan Marcinek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.