Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Reklama vadí hlavně v centrech. Začíná diskuse o městském vizuálním smogu

Redakce MAM21. 11. 20169. 7. 2019

Kde reklamu nejčastěji zaznamenáváme a kde nám vadí? Na tyto i další otázky hledala odpověď agentura STEM/MARK v souvislosti se stále hlasitější diskusí o vhodnosti komerčních sdělení ve veřejném prostoru, tedy zejména v OOH formátech.

Téměř polovina internetové populace (46 %) ji vnímá všude, současně polovině oslovených (49 %) totiž reklama ve veřejném prostoru skutečně vadí. Tolerantnější vůči ní jsou ženy, výhrady mají naopak obecně lidé s VŠ vzděláním, kteří poukazují na nevhodné umístění reklamy v dané lokalitě či její velikost. Nejčastěji si na ulicích všímáme plakátů či letáků menších rozměrů (52 %), které dostihují billboardy a bannery větších rozměrů (41 %). Poslední dobou se začínají množit i elektronkové a diodové tabule (především v městských částech), lidé je ale zdaleka tak často nevnímají (pouze 4 %).

Polovina pro regulaci

Respondenti zaznamenávají v průměru 10 až 20 reklam během tří dnů. Více si jich všímají muži a mladší generace, zejména v Praze. Mezi nejčastější veřejná místa, kde lidem umístění reklam vadí, patří náměstí (59 %), veřejné budovy (55 %) a okolí silnic (54 %). Dále vadí reklama “na lidech” (ve smyslu chodící živé reklamy) a u okrajů městských či venkovských oblastí. Více než polovina lidí (58 %) by podpořila případnou iniciativu za regulaci venkovní reklamy. Úspěch by sklidila především u mužů, mladších lidí a vysokoškolsky vzdělané populace.

×

1. Změny ve VLM: Hanáková končí, přichází Skřivánek

Starší článek

Super koncept je radost rozpracovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více