Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Porota Effie se nesmí nechat ukolébat hezkými videi, musí hledat tvrdá data a dlouhodobé výsledky. Protože náročnější Effie prospěje nám všem

Redakce MAM28. 11. 20169. 7. 2019

V letošní Effie ale řada přihlášek prezentovala jen nějakou komunikaci s tím, že po ní došlo ke změně pozice značky, změně chování spotřebitele a nárůstu prodejů. Ale život není tak jednoduchý. Prodeje neovlivňuje jen reklama, ale také změna ceny, obalu, chování konkurence, změny v distribuci, sezonnost apod.

Porota se – namísto hledání skutečných výsledků – příliš často nechala ukolébat hezkými případovými videi. Ale my musíme víc pátrat a diskutovat, porovnávat jednotlivé přihlášky, zjišťovat, které kampaně měly skutečné přínosy.

Ne že bychom dobré projekty neviděli. Pronájem LED žárovek od společnosti RWE je pěknou ukázkou toho, jak značka může pomoci svým stávajícím zákazníkům, což se odráží na jejím vnímání spotřebiteli a nakonec i na počtu uzavřených smluv.

Diskusi jsme vedli nad případovými studiemi dvou pivních značek. Heineken osvěžil image Březňáku prostřednictvím klasické reklamy, důkladného insightu a kvalitní exekuce, zatímco Gambrinus volil šokovou terapii. V obou případech ale bylo těžké zcela věřit, že za výsledky stála pouze komunikace. Odvaha Gambrinusu je sice hodná obdivu, já ale pochybuji, že by jeden husarský kousek mohl zvrátit víc než desetiletí negativního vnímání značky. Multiplikační efekt kampaně by doložily spíš dlouhodobé výsledky. Osobně si tedy myslím, že lépe fungovala komunikace Březňáku a že Gambrinus si Grand Prix nezasloužil.

Takže: přál bych si, aby se porota Effie do budoucna méně zaměřovala na doprovodná videa a soustředila se víc na informace obsažené v psané přihlášce. Měli bychom stanovit pevná kritéria výběru na shortlist a pravidla vedení diskuse v kole druhém. Hlavně bychom se měli víc zaměřit na ekonomické výsledky s důrazem na tvrdá data a výsledky dlouhodobé, které doloží kumulativní efekt reklamy.

A povzbudit klienty, aby se aktivně účastnili přípravy přihlášek a dávali pro ně k dispozici svá interní data. Protože náročnější, striktnější Effie prospěje jak jim, tak jejich agenturám.

Graeme Murray, head of planning OgilvyOne a porotce Effie 2016

×

Komunikační poučení z amerických voleb

Starší článek

Tenisky s podpisem a káva v Cadillacu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více