Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Networking je skvělá investice. Ale nesnažte se ji vypočítat

Redakce MAM14. 11. 20169. 7. 2019

To znamená, že každého z nás dělí od nového amerického prezidenta nebo Elona Muska jen několik telefonátů či e-mailů. Komu ale napsat?

Odpovědí jsou tzv. superkonektoři. Lidé, kteří znají lidi. Superkonektoři pak podle Keitha Ferrazziho, autora knihy Nikdy nejez sám, profesí spadají výrazně častěji do jednoho z pěti odvětví – politika, showbyznys, právo, média a PR/marketing.

A právě u posledně jmenovaných, mých kolegů, vidím překvapivě často základní chybu zabraňující správnému networkingu: počítání skóre.

Cokoliv, co pro vás udělají, berou jako půjčku. Nechtějí být nikomu nic dlužni, dobrý skutek buď raději nepřijmou, nebo se ho snaží co nejrychleji oplatit, ideálně ve stejném rozsahu.

Uvažování o lidských vztazích jako hře s nulovým součtem ukazuje jejich naprosté nepochopení. Vztahy totiž nefungují jako kreditní karta, fungují jako svaly. Posilují se používáním, a dokud nepřetížíte jednu stranu příliš, každé opakování pomáhá.

Studie z bestselleru Dávat a brát, který rozděluje lidi na příjemce, dárce a směnárníky, to potvrzují. První skupinu většinou společnost časem prokoukne, směnárníci zase podle statistik nemají tak kvalitní ani rozvinuté sítě kontaktů. Přijetí filozofie racionálního dárce vede k největšímu rozvoji osobních a obchodních příležitostí.

Nejde však jen o darování. I když je to značně neintuitivní, tak vztah posiluje každá transakce, včetně těch, kdy jste příjemcem. Tím myslím, že ve většině případů, kdy si řeknete o pomoc, upevníte vztah. Nejkrásněji to lze vidět na těch nejsilnějších vztazích. Vsadím se, že u své rodiny tabulku dal-dostal nevedete.

Co z toho vyplývá? Nebojte se více dávat. Konzultaci zdarma, pomoc kolegům, doporučte konkurenci. A nebojte se žádat o radu, pomoc či doporučení. Není to jen emoční otevření se světu, je to racionální, vědecky podložená strategie.

Jiří Vicherek, zakladatel PR agentury Fenek

×

2. Zpravodajský web CNC bude psát patnáct lidí

Starší článek

Média veřejné služby jsou pod tlakem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více