Nejdražší položky konference? Rozpočet zatíží řečníci, místo a catering

21. 11. 2016 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jaké kolonky v rozpočtu spolknou nejvíce peněz při plánování konference? Dva největší balíky financí připadají na obsah a produkci. Přivézt exkluzivní zahraniční hvězdu znamená pokrýt nejenom cestovní náklady a ubytování, ale především uhradit honorář za přednášku. Nejčastěji se pohybuje kolem deseti tisíc dolarů (v přepočtu tedy asi čtvrt milionu korun), přičemž tato suma roste se slávou jména a liší se také podle oboru. Ve finančnictví může honorář za exkluzivní vystoupení přesáhnout i sto tisíc dolarů.

Pro zajímavost, mezi nejdražší řečníky se ještě před kandidaturou řadil nově zvolený americký prezident Donald Trump, který si za předávání know-how při internetových seminářích účtoval taxu 1,5 milionu dolarů. Ne za celý kurz, ale za každou jednotlivou přednášku. Vystoupení jeho protikandidátky Hillary Clintonové přišlo v průměru na 275 tisíc dolarů, což ji činí o 50 tisíc dolarů dražší, než je cena jejího manžela Billa.

Káva, základ přátelství

Honorář hlavního řečníka může dokonce přesáhnout náklady na pronájem konferenčních prostor. Ale i tady záleží na lokalitě a parametrech pronájmu. K němu je nutné připočítat ještě zapůjčení audiovizuální techniky, osvětlení a podobně.

A protože hostům konference nesmí kručet v žaludku, musí se počítat s velkorysým rozpočtem na catering. Nároky stoupají, dvacetiminutové přestávky na kávu přestaly stačit a novým standardem se stal neustálý přísun dobrot po celou dobu konání akce. Mnohde se proto už vytvářejí „lounges“, tedy v podstatě improvizované minikavárny s pohodlným sezením a drobným občerstvením, které jsou jako dělané pro networking na pozadí hlavního programu probíhajícího v sále. Stolky a křesla by ale měly být v klidné zóně.

Vysoké náklady a exkluzivní obsah prodraží také cenu vstupenek. Mezi nejdražší akce světa se podle dostupných statistik řadí každoroční Světové ekonomické fórum ve švýcarském Davosu, kam jezdí nejen politici, ale i celebrity typu aktivistického zpěváka Bona Voxe. Poplatek za komerční účast činí v přepočtu skoro 160 tisíc korun. Hosty z řad firem ale nejspíš ani taková částka netrápí: druhou podmínkou účasti totiž je, že společnost musí vykázat roční tržby alespoň ve výši jedné miliardy dolarů.

Nezapomněli jste na klidné místo, kde si hosté konference spolu sednou a budou si nerušeně povídat?
Foto: Shutterstock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.