Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Mobilní nakupování už není tabu

Redakce MAM14. 11. 20169. 7. 2019

Společnost Seznam uspořádala ve spolupráci s obchodem Zoot výzkum nákupního chování na mobilních zařízeních. Sloučená skupina zkoumaných lidí, zhruba 300 tisíc zákazníků obou společností, tak nabídla velké množství informací pro mobilní marketéry. Obě firmy chtěly zkoumat denní aktivitu uživatelů v závislosti na zařízeních. “Se Zootem jsme si položili otázku ‘Co dělají lidé, když nespí?'” uvedl na Mobile Internet Foru Petr Hoffmann, konzultant mobilního marketingu společnosti Seznam.

“Třináct procent uživatelů běžně nakupuje přes mobilní telefon,” řekl konzultant Seznamu. Oproti minulosti se podle něj jedná o znatelný nárůst. Podle Hoffmanna už při rozhodování, zdali zákazník zakoupí zboží přes telefon, nehraje tolik roli ani cena nákupu: “Nejdražší nákup na Zootu, který byl realizovaný na mobilu, byl v hodnotě 80 tisíc korun,” uvedl příklad. Z výzkumu tedy vyplynulo, že už automaticky neplatí dosavadní úzus, že se drahé zboží nakupuje jenom na počítači.

U telefonů je navíc podle statistik dvakrát větší pravděpodobnost, že si na daném zařízení zákazník koupí oblečení, které si tam i prohlížel. “Potvrdilo se nám, že člověk nakoupí na zařízení, na kterém oblečení hledal,” vysvětloval specialista Seznamu. “U tabletů to bylo dokonce čtyřikrát víc,” dodal.

Na konverze (hned) nekoukejte

“U mobilního telefonu je rozhodovací proces při nákupu úplně jiný. Neočekávejte, že hned po pobídnutí reklamou někdo nakoupí,” podotkl konzultant Hoffmann a doplnil, že je potřeba dát lidem při nakupování čas.

Reklama by tak měla sloužit jako připomínka. Hoffmann narážel současně na fakt, že více než 85 procent lidí nenakoupí hned při první návštěvě internetového obchodu. Zákazníci pro své nákupní rozhodnutí potřebují prostor na dohledání informací a inspirace.

Při nakupování přes mobilní zařízení “vedou” zejména vlastníci výrobků Applu – nakupují v nejvyšší hodnotě a nejčastěji. Do těchto lidí se podle Hoffmanna vyplatí investovat a udělat z nich zákazníky. Majitelé iOS zařízení dělají podle dostupných dat polovinu obratu na Zootu.

Specialista také zdůraznil důležitost propojení světa on-line a off- -line, které praktikuje Zoot. “On-line si sice objednám, ale konverze je provedena až v reálném světě, na pobočkách,” shrnul.

×

2. Zpravodajský web CNC bude psát patnáct lidí

Starší článek

Média veřejné služby jsou pod tlakem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více