Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Média veřejné služby jsou pod tlakem

Redakce MAM21. 11. 20169. 7. 2019

Evropská veřejnoprávní média jsou pro běžné publikum na starém kontinentě něco samozřejmého a obvykle dostupného. Experti ovšem na nedávném pražském setkání v poslanecké sněmovně varovali, že to tak nemusí platit navždycky.

Příkladem je financování těchto médií, do kterého zasahují vlády, byrokratická pravidla i částečná občanská nevole nad televizními poplatky. Podle odborníků tak vzniká prostor pro finanční i politický tlak na novináře. Veřejnoprávní televizní i rozhlasové stanice se v některých evropských zemích dostávají do ekonomických problémů.

Podle prezidenta Evropské vysílací unie (EBU) Jeana-Paula Philippota investují veřejnoprávní stanice do programu ročně přes osmnáct miliard eur. Většina, 64 procent, přitom padne na natáčení původní tvorby.

Dosah a dopad médií veřejné služby je podle EBU větší, než by mohla řada lidí předpokládat. “Veřejnoprávní televize zasáhnou každý týden 60 procent všech evropských občanů. Rádio 47 procent,” uvedl na pražské konferenci Philippot. Zdůraznil, že evropská veřejná média mají vybudovaný určitý status a vztah vůči občanům. Obohacují podle něj společnost a v zásadě navyšují její hodnotu, protože obsah vzniká ve společenském zájmu, ne se zaměřením na komerční ukazatele.

Komerce není nepřítel

Evropská vysílací unie sdružuje přes sedmdesát veřejnoprávních stanic, které si vzájemně vypomáhají nejen výměnou informací, ale například i obsahu. Jedním z členů organizace je i Česká televize, jejíž ředitel nabídl svůj pohled na aktuální pozici veřejnoprávních médií. “Veřejnoprávní stanice nejsou oponenty těch soukromých,” podotkl Petr Dvořák, sám bývalý generální ředitel Novy, největší komerční televize v zemi. Podle Dvořáka je komerční obsah alternativou a lze se u něj v mnohém inspirovat. S Philippotem se shodl, že hlavní rozdíl mezi veřejnoprávní a komerční televizí je v jejich účelu.

Lítý boj o publikum se dnes samozřejmě svádí i na sociálních sítích. “Musíme lákat lidi z YouTube a sociálních sítí,” poznamenal například Alexandr Pícha, ředitel nových médií Českého rozhlasu, a narážel tak na fakt, že při šíření veřejnoprávního obsahu nelze spoléhat pouze na tradiční posluchače samotného rádia. Je podle něj nutné sdílet pořady, kdekoliv to je možné, a dostat je tak k publiku.

“Máme všechny zdroje k tomu, abychom byli přesní a první zároveň,” zdůraznil výhody veřejnoprávních televizí Petr Dvořák.
Foto: Česká televize

×

1. Změny ve VLM: Hanáková končí, přichází Skřivánek

Starší článek

Super koncept je radost rozpracovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více