Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Má marketing krizi identity, nebo se bojíme úspěchu? Mluvme o něm, aby si naši hodnotu ve firmách uvědomovali

Redakce MAM14. 11. 20169. 7. 2019

Měl jsem štěstí se teď zúčastnit dvou skvělých marketingových akcí – Effie a Flema Media Awards. Kromě cen, které si můj tým odnesl, jsem byl osobně dost zklamaný. Na podobných akcích ve světě uslyšíte různé děkovné řeči, od inspirujících až po zvláštní, ale aspoň něco! Tady ti nejlepší marketéři nedají dohromady víc než “děkuji klientovi/agentuře”. Fakt mě to mrzí!

Když jsem studoval já, 60 procent z nás se chtělo živit marketingem, 30 procent financemi a 10 procent studentů chtělo v budoucnu různými způsoby zachránit svět. Konkurence byla obrovská, firmy si vybíraly jen ty nejlepší. Dneska se na přednášce na VŠE přihlásí k marketingu tak 15 procent studentů. Super! A k financím? Ruku zvedne polovina. Bůh chraň ty ubohé mladé lidi, kteří chtějí život trávit účetnictvím! Ale proč to tak je? A jak to souvisí s tím tichem na slavnostním předávání marketingových cen?

Copak nejsme pro firmy důležití a hrdí na svou práci? Mě marketing fakt baví a jsem hrdý na to, že ve všech opravdu úspěšných firmách není na okrasu, ale přímo odpovědný za rozvoj strategie. Podílí se na řízení celého byznysu. Protože skvělý marketingový plán znásobuje zisky firem. Například loňská vánoční kampaň značky John Lewis v Británii dopadla v poměru zisk k nákladům osm ku jedné. To je marketing! To topmanagement žádné dobré firmy nemůže ignorovat.

A nejsme jen podpůrným oddělením prodeje. Ještě před pěti lety po mně chtěli naši obchodníci hlavně slevy a trička pro zákazníky. Ta doba je pryč, sami říkají, že prodávat jim teď pomáhá hlavně schopnost marketingu přesvědčit zákazníka, že si zaslouží vyšší kvalitu, a dobrá inovační strategie našich značek. To je ono! Na rozdíl od financí a obchodu my umíme úspěšně bojovat proti komoditizaci produktu, přinášet nové zákazníky a nové příležitosti spotřeby.

Mluvme o našich úspěších, vyprovokujme diskusi, aby si naši hodnotu uvědomily i ty firmy, které zatím marketing podceňují. Nenechme si ujít žádnou příležitost! Marketing v Česku má před sebou možnost znovu ožít. Jen je otázka, jestli ty současné špičky marketingu mají dost odvahy na to, se toho chopit. Všichni ti, kteří se nebojí o marketingu něco výrazného a pozitivního na veřejnosti říct, mají u mě “plzeň”!

Grant McKenzie, marketingový ředitel, Plzeňský Prazdroj

×

2. Zpravodajský web CNC bude psát patnáct lidí

Starší článek

Média veřejné služby jsou pod tlakem

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více