Jak efektivní jsou POP materiály?

21. 11. 2016 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V rámci výzkumu nákupního chování Shopper Engagement Study bylo pokryto i široké téma POP materiálů. Bohužel je obtížně měřitelné, protože umístění, podoba a zaměření POP materiálů jsou roztříštěné. Za základní ukazatele můžeme považovat podíly rozmístění POP materiálů na prodejních plochách, kdy většina (69 %) byla umístěna mimo domácí sekci kategorie. Naopak 31 % materiálů bylo umístěno v sekci propagované kategorie.

„Při detailnějším pohledu na jednotlivé kategorie vyhodnocujeme efektivitu POP materiálů mj. tím, že sledujeme, kolik procent nákupů proběhlo z druhotného umístění, tedy mimo domácí regál, a o jaké druhotné umístění přesně šlo. V celkovém průměru je z druhotného umístění nakoupeno 27 % produktů. Výsledky jsou pak samozřejmě odlišné pro různé kategorie a typ obchodu,“ uvádí Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing. Sofistikovanějším ukazatelem, který studie používá pro vyhodnocení efektivity, je tzv. display lift index, což je koeficient, tedy číslo reprezentující, kolikrát se zvedl prodej kategorie zboží díky POP materiálům umístěným v daný moment na prodejní ploše. „A není to rozhodně zanedbatelné číslo. Při pohledu na konkrétní kategorie je tento koeficient samozřejmě velmi proměnlivý, ale v průměru se jedná o 1,3 v supermarketech, a dokonce 1,6 v hypermarketech,“ dodává Miroslav Paška z agentury Ipsos.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejší výzkum nákupního chování českých zákazníků. Vzorek tvořilo 3255 nakupujících, v rámci průzkumu bylo analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé republiky ve 12 prodejnách řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa. Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz. V případě dotazů pište na [email protected].

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.