Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

I negativní zkušenost může být pozitivní

Redakce MAM28. 11. 20169. 7. 2019

Cílem každé společnosti by měla být eliminace negativních momentů a vytváření pozitivní zákaznické zkušenosti. To se ale ne vždy daří. Například v českém bankovním sektoru 15 % lidí nedávno zažilo něco negativního, přičemž vztah s těmito klienty byl ohrožen u třetiny z nich.

“Ze zkušenosti víme, že i negativní zkušenost lze překlopit v pozitivní emocionální zážitek. Někdy stačí upřímná omluva či vysvětlení, jindy je zapotřebí udělat mnohem víc. Klíčová je ale adekvátní a rychlá reakce,” říká Kristýna Indrová, associate director výzkumné agentury Ipsos. Vezměte si třeba nákup letenek. Vyberete si dovolenou, letenky rezervujete a do pár hodin je musíte zaplatit vložením hotovosti přímo na pobočce banky. Řádně vyplníte formulář a spokojeně odcházíte domů. Další den ale zjistíte, že pracovník banky při zadávání příkazu udělal chybu, takže se platba nespárovala s vašimi letenkami, jejichž cena přes noc vyletěla o tisíce korun! Jako zákazník jste frustrován.

“Čím víc je daná věc emotivní, tím větší dopad může mít na reputaci společnosti. Negativní word of mouth se často zakládá na jediné zkušenosti, vyznačuje se tendencí k přehánění a zveličování a může banku značně poškodit,” dodává Kristýna Indrová. Záleží tedy na tom, jak se k tomu banka postaví. Rychlá a vstřícná reakce může naprosto změnit výsledný efekt. Třeba tím, že rozdíl v ceně letenek banka nabídne doplatit. Z chybující banky je rázem hrdina, který celou nepříjemnost urovnal…

Volně prodejnou studii “Má mě rád, nemá mě rád” o tom, jak jsou klienti spokojení, věrní a jestli by doporučili svou banku, pojišťovnu, supermarket, mobilního operátora nebo dodavatele energií, připravila agentura Ipsos v roce 2015 na reprezentativním vzorku internetové populace v ČR, SR a Maďarsku. Více na http://loyalty.ipsos.cz.

×

Komunikační poučení z amerických voleb

Starší článek

Tenisky s podpisem a káva v Cadillacu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více