Google podpoří aplikaci Lagardere

28. 11. 2016 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální skupina Lagardere Active ČR získala jako jediný český mediální projekt podporu v rámci grantu Googlu Digital News Initiative. Na vývoj zpravodajské aplikace Youradio News získalo v přepočtu čtyři a půl milionu korun. Její start je naplánovaný na konec příštího roku a do konce roku 2018 si klade za cíl oslovit alespoň třicet tisíc Čechů.

Aplikace ve svém názvu vychází z původního Youradia, které Lagardere vyvinulo převážně pro komunitu hudebních fanoušků. K dnešnímu dni ho využívá aktivně dvě stě tisíc lidí.

„V případě Youradio News půjde o naprosto novou aplikaci, která nabídne seriózní zpravodajský i publicistický obsah,“ vysvětluje šéf digitálních aktivit Lagardere Jiří Sládek. Cílovou skupinou aplikace tak budou lidé se zájmem o ekonomická, politická, obchodní a marketingová témata, tedy zejména lidé v manažerských pozicích, podnikatelé a také studenti. „To, co budou mít YouRadio a Youradio News společné, je engine, který umožňuje každému uživateli mít v aplikaci personalizovaný obsah,“ dodává manažer Lagardere, který nedávno oslavil první rok ve své funkci. „O personalizovaném obsahu se mluví alespoň deset let. Velká perspektiva se s příchodem webu 2.0 předpovídala customizovaným homepagím. To je passé, dnes jsou hlavními trendy video i audio na vyžádání,“ dodává Sládek.

Možnost cílit na vybrané posluchače by pak rád mediální dům nabídl i v rámci inzerce.

Obsah vznikne in-house i u třetích stran

Samotný obsah Youradia News by měl pocházet ze stanic skupiny Lagardere, jmenovitě z éteru Frekvence 1 a Rádia Zet. „Určitě to ale nebude tak, že budeme jen otrocky překlápět to, co zaznělo v rádiích,“ říká Jiří Sládek.

Projekt pro Google totiž počítá s náborem zhruba desítky lidí pro Youradio, přičemž přibližně polovina z nich by měla působit na postech seniorních editorů. „Jejich úkolem bude pracovat s obsahem v postprodukční fázi, pracovat s hrubými sestřihy a také tvořit vlastní obsah,“ dodává šéf digitálu skupiny.

YouRadio News však nechce být limitované pouze tím, co vzniká na půdě českého Lagardere.

Aktuálně mediální dům jedná s monitorovacími službami o zařazení dalšího zpravodajského i publicistického obsahu.

Jiří Sládek vede digitální sekci Lagardere Active ČR přesně rok. Dříve působil například v televizi Nova či IDG Czech.
Foto: Jiří Koťátko

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.