Gambrinus je Patronem piv

14. 11. 2016 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Značka Gambrinus v minulosti zaspala dobu a její receptura neodpovídala nárokům pivařů. Tím si proti sobě postupně popudila velkou skupinu pijáků piva. A přestože v posledních třech letech celý Gambrinus tým ve společnosti Plzeňský Prazdroj na tomto brandu opravdu zapracoval a pivo bylo schopné v testech porážet konkurenci, Gambrinus nadále ztrácel své zákazníky a počet „hejtů“ neklesal.

Zvrátit neutěšený stav si žádalo udělat víc než jen nějak pokračovat v klasické komunikaci, značka musela doslova „zatřást“ přemýšlením pijáků. Gambrinus a jeho komunikační agentura McCann Prague se rozhodl využít toho, že fotbalu a pivu u nás rozumí každý.

Vše bylo založeno na nápadu uvést na trh „novou značku piva z malého pivovaru“, které ale nové vůbec nebude. Šlo samozřejmě o Gambrinus, pouze s jinou nálepkou. Aby vše vypadalo reálně, byl založen „nový minipivovar“, jehož pivo se pod jménem Patron začalo prodávat do hospod.

1. června byly v hlavním vysílacím čase na Nově, Primě a YouTube odvysílány tříminutové spoty, které ukázaly reakce pijáků na pivo Gambrinus, když nevěděli, co pijí. Druhý den se značka „napáleným“ omluvila na titulních stranách hlavních deníků. V následujících čtyřech týdnech běžely v TV spoty, které s on-line kampaní vše vysvětlovaly, k přímému dialogu sloužil Facebook značky.

Kampaň splnila své cíle a z pohledu měřeného Brand Ad Execution indexu šlo o nejviditelnější a nejefektivnější kampaň v kategorii piva.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.