Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

E-shopy se silným brandem srovnávače už tolik nepotřebují

Redakce MAM21. 11. 20169. 7. 2019

Zejména nedávné propojení nejnavštěvovanějšího srovnávače Heureka se skupinou Rockaway, vlastnící množství více či méně velkých e-shopů, vzbudilo kontroverzi a spekulace. Zbožové vyhledávače pod jednou střechou sdružují nabídky produktů jednotlivých e-shopů včetně relevantních informací, které umožňují provést nákup. No dobře, ale proč by je měl někdo používat? No třeba proto, že konverzní poměry (tedy procentuální vyjádření počtu lidí, kteří provedli námi požadovanou akci) jsou výrazně vyšší než u klasických marketingových kanálů. A to nemluvě o nižších cenách za prokliky. Je otázkou, na kolik procent je v současnosti český trh koncentrovaný a zda vůbec existuje prostor pro nějaké další hráče. Vezmeme-li v potaz např. Glami.cz, možná tudy vede cesta. Profiluje se jako oborový srovnávač zboží pro módu a doplňky do domácnosti. Představa několika dalších specializovaných zbožových srovnávačů tedy až tak nereálná není. O vstupu Amazonu na pole zbožových srovnávačů i o tom, jak jeho zbožové intervence mohou zahýbat trhem, se píše a mluví již dlouho. Na rozsáhlejších e-commerce trzích například v Německu či ve Velké Británii přicházejí zákazníci právě tam již cíleně vyhledávat zboží, protože Amazon funguje na velice podobné bázi.

Co vidím jako nepravděpodobné, je rapidní odpad inzerujících e-shopů na Heurece nebo Zboží.cz. Černou ovcí tohoto odhadu se stala nedávno Alza, když v květnu odešla z Heureky kvůli “ohrožení její nezávislosti”. Alza se takového kroku obávat zřejmě nemusí. Postupně ale mohou inzerci opouštět další kvalitnější e-shopy, které si poctivě a tvrdě budují svůj vlastní brand. A v momentě, kdy diverzifikují své kanály, budou pro ně “zbožáky” znamenat daleko méně, než jaký důraz jim přikládají nyní. Stále totiž platí, že možnosti zbožového srovnávače nespasí špatný e-shop a že kvalitně vystavěný e-shop odchod ze zbožového srovnávače také nezruinuje. Může ale rozdanými kartami na českém e-shopovém trhu řádně zahýbat.

Karel Hladiš, šéf digitálního marketingu, Inizio.cz

×

1. Změny ve VLM: Hanáková končí, přichází Skřivánek

Starší článek

Super koncept je radost rozpracovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více