Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Výkonnostní marketing je nebezpečný

Redakce MAM24. 10. 20169. 7. 2019

Co jsem se naučil od affiliate agentur? Jsou nejlepší v získávání zákazníků pomocí digitálních kanálů. Záměrně vynechávám přídavné jméno “nových”. Protože jim v žádném případě nejde o nové zákazníky. Mají motivaci a jsou šikovní. Správný “affilák” najde zdroj zákazníků, zaměří se na něj a loví tam. E-shop mu platí procento z uskutečněných objednávek. Všichni se tváří, že je to maximálně fér. A do určitého času je to skutečně dobrý obchod.

Affiliate agenti jsou schopní vyzkoušet cokoliv. Investují do digitální reklamy, dělají SEO na svoje mezistránky, vytvářejí obsahové weby, dokonce budují databáze e-mailů a dělají přímý marketing. Pochopili, že jde o relativně jednoduchý způsob, jak vydělávat peníze.

Nemám nic proti tomuto podnikání, mnoha firmám affiliate marketing pomohl výrazně zvýšit obrat. Mladý rostoucí e-shop nemůže mít ve svém týmu experty na každou jednotlivou činnost. Bodem zlomu je moment, kdy firma začne platit provizi z druhé, třetí a dalších objednávek stejného zákazníka. Všichni musíme dělat akvizici, ale nakonec jde přece jen o zisk. Každý trochu ekonomicky vzdělaný člověk zná efekt úhrady fixních nákladů – další nákup stejného zákazníka je levnější a vydělá více. Je to mnohokrát dokázáno, prokázáno, je to pravda.

Proč jsem svůj sloupek nazval Loyalty for profit? Peníze mluví jasnou řečí. Pojďme se podívat pravdě do očí. Obvyklý zisk větší retailové firmy je 3-15 procent z obratu. Opravdu nemůžete dlouhodobě dávat někomu provizi 5-10 procent z nákupů vracejících se zákazníků a udržet rozumnou ziskovost. Ceny a výslednou marži spolehlivě zregulovaly srovnávače. Na nich je mimochodem perfektně vidět, že prémium nad tržní cenou si mohou dovolit jen značky s nadšenými věrnými zákazníky.

Největší nebezpečí výkonnostního marketingu se skrývá v lenosti a pohodlí. Někdo udělá tu práci za nás, přivede platící zákazníky a máme co reportovat.

Stop! Přestaňte si hrát, najděte kontakty na opakující se zákazníky a vymyslete pro ně takový věrnostní program, který jim dá jasně najevo, že vám na nich záleží. Podle průzkumů 73 procent z nich aktivně doporučí vaši značku dalším lidem. Ambasadory si musíte vychovat.

Autor je partnerem společnosti Pricewise.

×

2. Magda už má karavan, Zonky novou kampaň

Starší článek

Slovenská T-Systems pronikla s guerillou do konkurenčních českých firem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více