Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Úspěch je i pomaleji padající náklad

Redakce MAM17. 10. 20169. 7. 2019

Investovali jsme pět milionů eur do nových aktivit, pochlubil se na vídeňském mediálním veletrhu ředitel německého vydavatelského domu Schwäbisch Media. Jak tyto peníze Kurt Sabathil získal? V podstatě díky zadržovanému pádu a obratnému manévrování. Prodeje tištěných novin a zároveň příjmy z reklamy spadly jen o polovinu v porovnání s celostátním německým průměrem. “Během uplynulých patnácti let klesl celkový počet předplatitelů novin v Německu o 26 procent,” spočítal Sabathil. Důvod? Stejný jako jinde: internet.

Nezbylo než vydavatelství technologicky i myšlenkově modernizovat. Mediální dům seškrtal provozní a tiskové náklady, investoval ovšem do lidí. Zejména pak mladých: polovinu korporace teď tvoří lidé pod čtyřicet let, čtvrtině nebylo ani třicet. Sabathil přitom zdůraznil, že je důležitá image firmy. “Když si budou lidé myslet, že jste umírající byznys, nikdy nezískáte nejlepší možné zaměstnance. Buďte moderní a žádaný zaměstnavatel,” varoval manažer.

Šetření nemůže být nekonečné

Kromě škrtání nákladů však vydavatelství Schwäbisch Media hledalo nové zdroje příjmů. Našlo je v konferenčním byznysu a v projektech zaměřených na trh práce nebo nemovitostí. “Spustili jsme dost různých věcí a zatím nevíme, jestli se vyplatí, nebo ne. Ale pokud nebudete vůbec nic nového zkoušet, těžko pak najdete nějaký prostor pro růst,” podotkl Sabathil.

“Považuji se za přítele placeného obsahu, zaměřujeme se na akvizici digitálních předplatitelů,” zdůraznil manažer bádensko-württemberské mediální skupiny. Její hlavní zpravodajský portál www.schwaebische.de umožňuje číst deset článků bez placení, za další už požaduje peníze. Počet předplatitelů zvolna, ale vytrvale roste: letos v září jich bylo 14 tisíc, před rokem ve stejné době zhruba 11 tisíc. Největší podíl tvoří odběratelé tištěné verze, kteří si připlácejí za čtení na webu.

“Vyplácí se investovat do kvalitního novinářského obsahu,” apeloval na shromážděné evropské mediální manažery Sabathil. Velký potenciál je podle něj stále ukrytý v regionálních médiích. Středním a menším vydavatelům doporučil, aby sdíleli tiskárny, distribuci, prodej balíčků inzerce i školení zaměstnanců.

Největší příležitost podle něj představují data a jejich analýza. “Pomohou při optimalizování produktů, odhadování potřeb uživatelů, cílení marketingu a zlepší efektivitu inzerce,” uzavřel Kurt Sabathil.

Kurt Sabathil na vídeňském World Publishing Expu. Příští rok se tradiční podzimní mediální veletrh přesune do Berlína.
Foto: Yannick Dillinger

×

Asijské virály: smysl nedávají, ale populární jsou

Starší článek

Televize, nebo digitál?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více