Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Slovenská T-Systems pronikla s guerillou do konkurenčních českých firem

Redakce MAM31. 10. 20169. 7. 2019

Košická společnost T-Systems zaměstnává téměř 4000 IT specialistů. Momentálně má 300 volných míst. V Česku pracuje sto tisíc slovenských občanů, z toho 15 tisíc v IT. Firma se je rozhodla oslovit a nabídnout jim práci v Košicích, kde jsou téměř srovnatelné platy, ale životní náklady jsou na 65 procentech nákladů na život v Praze.

“Naše původní představa byla PR kampaň v tisku a dva billboardy před sídlem Microsoftu. Z toho nás naštěstí kolegové z agentury vyvedli,” připouští Pavel Jireček, personální ředitel T-Systems Slovakia.

“Úkolem nebylo najímat lidi, ale nastolit diskusi o tom, že je relevantní uvažovat, že půjdu pracovat z Čech zpátky na Slovensko,” vysvětluje Martin Frýdl, managing partner agentury AC&C PR.

Guerillová kampaň AC&C a sesterské SocialBooster využila možnosti cílení na uživatele sociálních sítí. Informace o rozvozu slovenských jídel pro IT profesionály se zobrazovaly pouze lidem v blízkém okolí vybraných byznys center v Praze a v Brně, kteří pracují v oboru IT a zároveň se dorozumí slovensky. Na LinkedInu byli navíc zacíleni jen IT zaměstnanci firem, které v byznys centrech sídlí. Komunikace byla podpořena billboardy u kancelářských center, bannerovou kampaní na oborových webech (Zdrojak.cz, Lupa.cz) i letáky distribuovanými v blízkosti kancelářských center, kde sídlí největší IT hráči.

Jídla “ako od mamičky”

Speciálně vytvořená microsite lákala na soutěž o tisíc jídel zdarma. Jedno z pěti klasických slovenských jídel “ako od mamičky” ale soutěžící získali teprve poté, co odpovědí na tři náhodně generované otázky prokázali, že IT obor skutečně ovládají. Na “vítězné” kontakty “start-up” rozeslal krabičky s tradičními slovenskými jídly, ve kterých ale výherci našli taky pracovní pozvánku na Slovensko s tím, že tam budou mít slovenské jídlo každý den.

“Tvářili jsme se jako start-up, ale současně jsme chtěli vždycky říkat pravdu. Takže jsme nikdy ani slovem neřekli, že to skutečně bude start-up, který bude rozvážet jídlo,” říká Frýdl s tím, že v rámci úzce cílené kampaně bylo osloveno 15 tisíc lidí. Soutěže se zúčastnily dva tisíce lidí, z tisícovky výsledných kontaktů jsou dvě až tři stovky skutečně Slováci pracující v IT, se kterými naváže “dialog” personální oddělení T-Systems.

“Pozitivní reakce cílovky nás překvapila. Ve Slovácích je zjevně víc patriotismu a sentimentu. Zaznamenali jsme jeden negativní příspěvek a jen dva lidé z tisícovky požádali, abychom jejich osobní údaje vyškrtli z databáze. Výčitky, že jsme klamali, bychom spočítali na prstech jedné ruky,” rekapituluje výsledky kampaně Frýdl.

Z gastronomického start-upu na rozvoz slovenského jídla do českých IT firem se vyklubala kampaň PR agentury AC&C pro slovenskou pobočku společnosti T-Systems, která měla nalákat slovenské ajťáky zpět domů.
Foto: AC&C PR

×

1. Y&R a Ogilvy mají Grand Prix v Golden Drumu

Starší článek

Televizní reklamy výrazně ovlivňují spotřebu alkoholu u teenagerů, dokládá studie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více