Prý praskla bublina influencer marketingu. To si nemyslím. Ale když to nevyjde, influenceři mohou ublížit nejen propagované značce, ale i sami sobě

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Faktem ale je, že komunikace s mileniály má svoje specifika. Je to generace lidí, kteří vyrostli na internetu a pupeční šňůrou jim byl telefonní kabel. On-line hledají všechno, i svoje novodobé modly – influencery.

Je tak jenom logickým vývojem, že influencer marketing zažívá momentálně boom. Ať už to jsou blogeři nebo youtubeři, vyžadují určitý přístup, jak s nimi pracovat.

Nemusíme hledat moc dlouho, abychom našli hned dva případy, kdy tato spolupráce nedopadla úplně dobře. Na mysli mám samozřejmě rozchod značky Bubbleology s mladičkou youtuberkou Teri Blitzen, potažmo manžele Třeštíkovy a jejich spolupráci s MasterCard. Jak budou tyto osobnosti hrát důležitější roli v marketingu, budou se i množit podobné případy.

Myslet si, že všechno odnese čas, je bláhové. Influenceři jsou tady, ale nejsou definována pravidla, kterými se mohou řídit. Většinou jde o mladé hvězdy, které začínají vydělávat zajímavé peníze. Ne všichni jsou si ale vědomi zodpovědnosti, jakou to přináší, a ne všichni tento tlak ustojí. Ublížit pak mohou nejen značce, kterou propagují, ale i sami sobě.

Role influencerů přitom bude sílit, a když zmizí oni, objeví se někdo další, kdo zaujme jejich místo.

Značky by si měly uvědomit, jak s nimi pracovat, a stejně tak by o spolupráci měly přemýšlet internetové osobnosti. Je to ideální symbióza, která má ale svoje limity. A najít tu tenkou čáru, jež originální a funkční komunikaci odděluje od komerčního brainwashingu, se nyní ukazuje jako velmi těžké.

S rozmachem tohoto trendu a vlastně marketingového odvětví by měly nastat kroky směřující k jeho kultivaci a rozvoji.

Třeba formou asociace, která bude ukazovat na dobře odvedenou práci u nás i v zahraničí, vytvoří etický kodex a systémy a metodiky měření.

Evidentně je nejvyšší čas. A proto vyzýváme všechny, kterým není influencer marketing lhostejný, aby spolu s námi vytvořili platformu, která pomůže překonat dětské nemoci tohoto krásného odvětví v Česku a na Slovensku.

Na profesionální influencer marketing tady bude specializovaná asociace. A na všechno ostatní…

Jaroslav Duroň, partner, PR.Konektor a Konektor Social.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení