Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Prý praskla bublina influencer marketingu. To si nemyslím. Ale když to nevyjde, influenceři mohou ublížit nejen propagované značce, ale i sami sobě

Redakce MAM3. 10. 20169. 7. 2019

Faktem ale je, že komunikace s mileniály má svoje specifika. Je to generace lidí, kteří vyrostli na internetu a pupeční šňůrou jim byl telefonní kabel. On-line hledají všechno, i svoje novodobé modly – influencery.

Je tak jenom logickým vývojem, že influencer marketing zažívá momentálně boom. Ať už to jsou blogeři nebo youtubeři, vyžadují určitý přístup, jak s nimi pracovat.

Nemusíme hledat moc dlouho, abychom našli hned dva případy, kdy tato spolupráce nedopadla úplně dobře. Na mysli mám samozřejmě rozchod značky Bubbleology s mladičkou youtuberkou Teri Blitzen, potažmo manžele Třeštíkovy a jejich spolupráci s MasterCard. Jak budou tyto osobnosti hrát důležitější roli v marketingu, budou se i množit podobné případy.

Myslet si, že všechno odnese čas, je bláhové. Influenceři jsou tady, ale nejsou definována pravidla, kterými se mohou řídit. Většinou jde o mladé hvězdy, které začínají vydělávat zajímavé peníze. Ne všichni jsou si ale vědomi zodpovědnosti, jakou to přináší, a ne všichni tento tlak ustojí. Ublížit pak mohou nejen značce, kterou propagují, ale i sami sobě.

Role influencerů přitom bude sílit, a když zmizí oni, objeví se někdo další, kdo zaujme jejich místo.

Značky by si měly uvědomit, jak s nimi pracovat, a stejně tak by o spolupráci měly přemýšlet internetové osobnosti. Je to ideální symbióza, která má ale svoje limity. A najít tu tenkou čáru, jež originální a funkční komunikaci odděluje od komerčního brainwashingu, se nyní ukazuje jako velmi těžké.

S rozmachem tohoto trendu a vlastně marketingového odvětví by měly nastat kroky směřující k jeho kultivaci a rozvoji.

Třeba formou asociace, která bude ukazovat na dobře odvedenou práci u nás i v zahraničí, vytvoří etický kodex a systémy a metodiky měření.

Evidentně je nejvyšší čas. A proto vyzýváme všechny, kterým není influencer marketing lhostejný, aby spolu s námi vytvořili platformu, která pomůže překonat dětské nemoci tohoto krásného odvětví v Česku a na Slovensku.

Na profesionální influencer marketing tady bude specializovaná asociace. A na všechno ostatní…

Jaroslav Duroň, partner, PR.Konektor a Konektor Social.

×

Bývalý tenista Andre Agassi vylekal italské město

Starší článek

O dětské kroužky je zájem, hlavně o sport

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více