Prodeji pomůže i zavřený obchod

17. 10. 2016 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Celkem devět cen včetně té pro nejlepší podporu prodeje si letos v Cannes odnesla netradiční kampaň, která propagovala zavřený obchod. Americký výrobce outdoorového oblečení REI se loni odlišil tím, že se uprostřed největšího nákupního šílenství, během takzvaného černého pátku – 27. listopadu -, rozhodl na jeden den zavřít všech svých 140 poboček a navrch dát všem dvanácti tisícům zaměstnanců placené volno.

Smysl takové kampaně? Alespoň na jeden den v roce máte být v přírodě, nejlépe samozřejmě s vybavením od REI, neboť tuto značku zmiňovali v souvislosti s odvážným krokem všichni a internetové zmínky o ní narostly o 7000 procent.

Kampaň OptOutside zaujala novináře včetně ranních show televizních stanic a stala se jedním z nejdiskutovanějších témat na sociálních sítích. Překvapivě inspirovala další obchodníky, kteří se zachovali stejně a také se nepustili do šíleného souboje o největší slevy. Souběžně stovky přírodních rezervací a parků na jeden den nabídly vstup zdarma pro toho, kdo si odpustí rvačky v obchodech a zběsilé nakupování. Zabralo to: do přírody vyrazilo 1,4 milionu lidí.

Kampaň připravila agentura Venables Bell & Partners ze San Franciska. První fáze začala už měsíc před černým pátkem, v úvodním videu zákazníky pozdravil přímo generální ředitel Jerry Stritzke.

Načasování bylo jedním z nejdůležitějších prvků kampaně. Původní plán byl, že to bude moment překvapení těsně před nákupní horečkou. Nakonec ale zvítězila varianta, že se začne dřív a se širokým zapojením veřejnosti. Velký podíl na úspěchu totiž měl internetový generátor memů, díky kterému mohli uživatelé sociálních sítí sdílet své fotky z výletů do přírody s hashtagem OptOutside a logem REI.

Prodejce oblečení si navíc pochvaluje, že díky tomu, kolik lidí se s jeho kampaní a jejími hodnotami identifikovalo, prudce narostl počet zákazníků ve věrnostním programu. A i kdyby ne, 12 tisíc zaměstnanců ocenilo, že jejich firma udělala něco pro ně a jejich příbuzné.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.