Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Operátoři slibují síť 5G v roce 2020

Redakce MAM10. 10. 20169. 7. 2019

Musíme udělat všechno pro to, aby se Česko dostalo na špici digitální revoluce, zaznělo při zahajovací debatě ředitelů tří tuzemských mobilních operátorů. V otázce přechodu na vysokorychlostní síť 5G byli operátoři jednotní: “Česko potřebuje jasnou strategii, jak má digitalizace probíhat a kdo do ní bude investovat,” řekl v debatě Milan Vašina, generální ředitel T-Mobilu.

Všichni ředitelé si myslí, že stát musí dát operátorům garance nebo výstavbu optických sítí provést sám. Návratnost investic vidí na 10 až 15 let. Podle Tomáše Budníka, generálního ředitele O2, můžeme v Česku čekat první zkušební projekty sítě 5G již příští rok. Diskutující očekávají, že v tuzemsku bude tato pokročilá síť v plném provozu v roce 2020. Tiskový mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina je však k výrokům operátorů na konferenci skeptický. Upozorňuje, že stále neexistuje mezinárodní standard pro optické sítě.

“Nejdříve na našem trhu musí přijít tarifní optimalizace a mobilní data nesmí být luxus,” dodává Drtina. Podle něj současné sítě umožňují sledování on-line vysílání, ale datové limity operátorů a jejich cenová politika nedovolují plně využít potenciál rychlých přenosů.

Chytré telefony jsou mezi lidmi stále rozšířenější. Pouze 15 procent zákazníků T-mobile jsou tzv. telefonisté, kteří jen volají a píšou SMS. Budoucnost vidí operátoři v internetu věcí. “Automobil Škoda Kodiaq je plně digitální. Jakákoliv oprava půjde provést on-line. Nebude záležet na tom, kde se automobil bude nacházet,” podotkl Balesh Sharma, ředitel Vodafonu. Podle T-Mobilu se internet věcí dostává i do odvětví, jako je například včelařství: díky teplotním senzorům mohou včelaři zjistit, co se odehrává v úlech. “Operátoři dnes mají nezastupitelnou roli umožňovatele digitální ekonomiky, protože služby jako Airbnb nebo Uber existují hlavně díky mobilním datům,” upozornil Tomáš Budník, ředitel O2.

Ne všichni chtějí televizi

Na oblast televizního vysílání se každý z operátorů dívá jinak. Nejprogresivnější je v tomto směru společnost O2, která má v Česku vlastní sportovní stanice. Sportovní fanoušci jsou loajální a nadšení diváci, protože chtějí zápasy sledovat v reálném čase. Podle Budníka se zákazníci O2 TV nejvíce dívali na mistrovství světa v hokeji. Zajímavostí je, že druhou nejsledovanější událostí bylo derby Sparty se Slavií. Poté co tým Sparty začal prohrávat, zájem diváků o přenos prudce opadl. T-Mobile chce mít televizi v portfoliu služeb, Vodafone se chce soustřeďovat pouze na roli poskytovatele připojení.

Ředitelé českých operátorů na Foru Media 2016. Zleva Tomáš Budník (O2), Balesh Sharma (Vodafone) a Milan Vašina (T-Mobile).
Foto: Lukáš Bíba

×

Radosti a starosti s chytrými mobily

Starší článek

Stafino slibuje v případě nespokojenosti okamžitou nápravu. Zastíní Yelp?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více