Kampaň pro Red Bull vdechla nový život zanedbaným telefonním budkám

31. 10. 2016 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Co udělat se starými opuštěnými telefonními budkami v době, kdy všichni mají mobily? Třeba v Londýně je už před lety předělali na wi-fi routery, které pokrývají okolí bezdrátovým internetovým připojením. V brazilském Sao Paulu se jich ujala reklamní agentura LDC. Z „hloupých“ telefonních automatů udělala chytré navigace pro městskou veřejnou dopravu. Celý koncept propagoval druhý ročník festivalu o městech budoucnosti, jehož hlavním partnerem byl Red Bull.

V Sao Paulu je 19 tisíc zastávek, které obsluhuje 15 tisíc autobusů. Data o jejich pohybu v reálném čase jsou volně dostupná na internetu, stejně jako jízdní řády. Agenturu napadlo, že by tyto údaje mohla zprostředkovat i lidem, kteří zrovna nemají po ruce chytrý telefon, aby se podívali, kdy jim jede jejich spoj. Na samotných zastávkách totiž digitální displeje s podobnými informacemi chybí. Nahradit je musely telefonní budky, které většinou stály poblíž.

Agentura využila data o poloze všech 25 tisíc automatů ve městě a spojila je s polohou zastávek i jízdním řádem autobusů. Z budky stačilo zavolat na bezplatné číslo a systém sám poznal, kde se cestující nachází. Pak mu automat v reálném čase nadiktoval nejbližší linky autobusů, jejich směr a za jak dlouho přijedou.

Jednoduchý nápad vygeneroval široké mediální pokrytí v televizních reportážích i dalších regionálních médiích. Novou službu propagovala rovněž OOH kampaň v autobusech a na výlepových plochách poblíž telefonních budek.

Jedno bezplatné číslo a telefonní budky, které nikdo nepoužíval, zase dostaly smysl.
Foto: LDC

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.