Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jako agentura z “Východu” jste v Británii jen “whitelabel”. Klienti vás začnou brát vážně, až když máte britské IČ. A místní lidi v týmu

Redakce MAM31. 10. 20169. 7. 2019

Britský agenturní trh, na kterém působí zhruba 27 tisíc subjektů, je extrémně nasycený. Tomuto přetlaku čelí řada etablovaných britských agentur otvíráním poboček v Asii nebo v SAE. Naše rozhodnutí, učiněné před čtyřmi roky, vydat se do Británie přetlaku navzdory bylo motivováno směsicí iracionálního chtění a ekonomického propočtu postaveného na premise “vyrobíme v ČR za české náklady a prodáme plus minus za britské ceny”.

V prvních třech letech jsme fungovali spíše jako “white label” dodavatel grafického designu, webů a multimédií pro lokální agentury. Ty tak v rámci outsourcingu mnohdy jen přeprodávaly naši práci s tučnou provizí svým koncovým zákazníkům. Tato etapa byla občas poměrně frustrující: britský partner od nás koupil hotový projekt, aby jej obratem ruky prodal svému klientovi se 700procentní marží, přičemž jeho vlastní přidaná hodnota byla nulová. Protože jsme nezřídka měli podepsané NDA, nemohli jsme si práci ani dát do portfolia. New business agentura, kterou jsme si po roce a půl najali, měla tento modus operandi nabourat a přivést koncové klienty. Stála nás však statisíce a výsledky byly nevalné.

Absolvovali jsme mnoho jednání, která se odvíjela velmi slibně – abychom pak o svém britském protějšku už nikdy neslyšeli. Pochopil jsem tak, co znamená “zmizet po anglicku”. Kouzelné pak byly také rozdíly v komunikaci, kdy fráze typu “we are nearly there”, které jsme coby Češi chápali jako povzbuzení před hladkým finišem projektu, v praxi znamenaly “a teď to celé předělejte”. S otevřením s. r. o., které proběhlo několik týdnů před brexitem a formálně bylo oproti ČR neuvěřitelně hladké, se naše působení na britském trhu pozvolna mění. Ve vztahu k partnerským agenturám získáváme rovnoprávné postavení, přičemž si můžeme dovolit říct si o víc peněz nebo si dát společný projekt do portfolia. Svými denními sazbami se i nadále snažíme být cca o 15-20 procent levnější než obdobně velká lokální agentura. Co je však podstatnější – ve vztahu ke koncovým klientům jsme díky smíšenému česko-britskému managementu a britskému IČ získali status oficiální britské firmy. Co přinese brexit, neví přesně nikdo. Británii jsem vždy vnímal jako integrální součást Evropy a na čistě lidské úrovni mě i mé britské kolegy její odchod mrzí.

Jan Blažek, managing partner, Little Greta

×

1. Y&R a Ogilvy mají Grand Prix v Golden Drumu

Starší článek

Televizní reklamy výrazně ovlivňují spotřebu alkoholu u teenagerů, dokládá studie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com / Mert Guller

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Běžecká tramvaj NN chce motivovat lidi, aby se jen nevozili

Do pražských ulic bude celý rok vyjíždět speciální běžecká tramvaj NN TramRun, kterou NN pojišťovna a penzijní společnost zahájila svou jarní kampaň na…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více