Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Golden Drum 2016: Menší, ale aktuální

Redakce MAM24. 10. 20169. 7. 2019

Třiadvacátý Golden Drum byl menší, skromnější a méně sebevědomý. Běžný návštěvník Lublaně, pokud zrovna nezamířil na městský hrad, kde se odehrávala většina festivalových aktivit, jeho konání vůbec nezaznamenal. Možná na to mělo vliv i počasí, které netypicky pro tuto roční dobu a místo vydatně působilo na hlavní město Slovinska vytrvalým deštěm, a část programu se tak místo na hlavním nádvoří odehrávala v prostorech hradu.

Přestože počet přihlášených prací odpovídal festivalovému standardu, počet účastníků byl na první pohled mnohem nižší, stejně jako věková skladba hostů. Převažovali mladí a vidět bylo mnohem méně známých tváří, ať už ze zahraničí nebo překvapivě i z místní reklamní scény.

Jestli za to může přesun místa konání, přičemž Lublaň není takovým lákadlem jako Portorož, nebo složení programu, je otázka. Roli mohly sehrát i změny, jimiž prošla marketingová komunikace v posledních letech, kdy vliv klasické reklamy klesá a celé odvětví se transformuje a přizpůsobuje technologickým trendům.

Dokonalé řemeslo a měřitelný účinek

Velké oživení festivalu tak představovali předsedové obou hlavních sekcí, Best Piece a Best Practice, Eduardo Marques, výkonný kreativní ředitel agentury 180LA z Kalifornie, a Graham Lang, vedoucí kreativní ředitel Y&R Advertising pro JAR a Afriku.

Oba předvedli nakažlivé nadšení nad soutěžními pracemi. “Téměř všechny práce jsou kulturně relevantní nejen s ohledem na zemi vzniku, ale často mají celosvětový přesah. Fakticky jsou to díla srovnatelná s úrovní prací třeba v Cannes. Vůbec nejlepší byly kousky z kategorií Digital, Out of Home a Press,” nechal se slyšet Eduardo Marques. “Opravdu nás baví takhle vrcholně odvedená řemeslná práce a dokázaný účinek kreativních kampaní, klobouk dolů,” dodává Graham Lang.

Měřitelnost účinků kampaní je pádným argumentem i pro Davora Bruketu z chorvatské agentury Bruketa & Žinič OM: “Technologie přináší konec kreativity dělané jen pro kreativitu. Dnes můžete i u klasických kampaní měřit účinek v reálném čase.” To je vidět především v kategoriích PR, Digital nebo Activation Programme, které dokazují, že každá promyšlená kreativní kampaň opravdu funguje.

Sociální sítě a obava z budoucnosti

Vzájemné doplňování kreativních řešení a technologií se promítlo i do přednášek a workshopů doprovodného programu, kde mu sekundoval trend využití sociálních témat v běžné komunikaci značky nebo výrobku. Tento trend mimo jiné potvrdil i letošní Gunn Report, prezentovaný výkonnou ředitelkou Emmou Wilkieovou, kde osm z deseti nejkreativnějších kampaní loňského roku obsahuje sociální moment.

Uvolněnou atmosféru festivalu občas lehce narušila debata o nejisté budoucnosti reklamní branže, vedená na workshopech, panelových diskusích i v předdveří, která rozkryla rozdíl mezi generacemi a zeměmi regionu v chápání kreativní práce a způsobu spolupráce s klientem.

Oproti minulým ročníkům festivalu Zlatý buben, konaným v mondénním prostředí sluncem zalité Portorože, kde se promenádovali “admani” staré školy, působilo letošní vydání festivalu v hipstersky laděné Lublani pod ubrečeným nebem jako z jiného světa.

Golden Drum svou proměnou i programem dokázal, že nic není věčné a je potřeba se postavit novým výzvám čelem. Přesto, nebo možná proto, zatím zůstává Golden Drum největším reklamním festivalem střední a východní Evropy.

Co bylo letos jinak

Místo: Pompézní hotel v jadranském přímořském letovisku nahradil moderně zrekonstruovaný středověký hrad na kopci uprostřed hlavního města.

Kategorie: Dřívější rozvětvený systém kategorií a porot dostal řád a podobu dvou hlavních kategorií, Best Piece a Best Practice, s podkategoriemi, které lépe reflektují změny v chápání a způsobu komunikace.

Počasí: Jestliže býval týden, kdy probíhal Golden Drum, téměř bez výjimky vždycky pěkný, tak letos tohle přestalo platit.

Atmosféra: Setkání mistrů světa, kteří lusknutím prstu změní směr otáčení Země, se proměnilo v přehlídku konceptů, jak vytvořit se spotřebitelem vztah založený na důvěře.

Lidé: Mladší generace přijíždějící na kole a ženy prosazující svůj názor vystřídaly vševědoucí blahosklonné muže v limuzínách a netýkavé kreativce síťových agentur.

Autor je nezávislým kreativcem působícím ve Slovinsku.

 

Golden Drum se místo přímořského letoviska Portorož poprvé konal v Lublani.
Foto: Golden Drum

×

2. Magda už má karavan, Zonky novou kampaň

Starší článek

Slovenská T-Systems pronikla s guerillou do konkurenčních českých firem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více